top of page

Как да напишете Call To Action, на който не може да се устои



CTA (или призивът за действие) е сред най-важните елементи от едно маркетингово предложение. Независимо дали искате хората да направят поръчка, да си уговорят среща, или да се абонират за имейла ви, CTA е последната стъпка, която ще ги подтикне да осъществят целта си (или по-скоро вашата цел).


Преди да ви издадем тайните на убийствения CTA, нека първо разберем какво точно представлява той.


Какво означава „призив за действие“ в маркетинга


В маркетинг средите, независимо за коя държава говорим, е прието да се използва универсалният английски термин Call To Action (накратко CTA). Реално той представлява дума или словосъчетание, поместени на стратегическо място във вашето копи с една единствена цел - да накара аудиторията да предприеме определено действие (да последва профила ви в социалните мрежи или YouTube, да се абонира за e-mail листата ви, да закупи даден продукт или услуга и пр.).


Можете да използвате CTA в почти всички видове маркетингови съобщения. При това е напълно в реда на нещата да се появи на няколко места в кампанията.


Например, някой кликва върху бутона "Научи повече" във вашата реклама във Facebook. След това попада на специално създадена лендинг страница и кликва върху "Абонирай се сега". Накрая, ако преживяването му до този момент е приятно и ползотворно, нищо чудно да натисне заветното бутонче "Купи сега".


Предимства на добрия CTA


Призивът за действие е пътеводител, който води хората по пътя към превръщането им в клиенти. Той помага на потенциалните купувачи да се движат към целта, а не да се отклоняват и разсейват.


Тези примери показват влиянието на добрия призив за действие:


  • Имейлите с един единствен CTA увеличават броя на кликванията с 371% и продажбите с 1617%.

  • CTA на целева страница увеличава броя на кликванията с 80%.

  • Добавянето на добре разположени CTA увеличава приходите от публикации в блогове с 83%.


Как да напишете добър CTA


Добрият призив за действие привлича вниманието и предразполага към предприемане на следващата заложена стъпка в маркетинговата стратегия.


1. Използвайте силен глагол


Уведомете аудиторията си какво точно искате да направи, като въведете в изречението глагол за действие.


Има различни подходящи глаголи в зависимост от вида на бизнеса, който управлявате, както и от това какво искате да предприеме клиентът. Ето няколко идеи:


  • За уебсайт за електронна търговия: Започнете своя CTA с думи като "купи", "пазарувай" или "поръчай".

  • За бизнес, базиран на услуги: Опитайте CTA, които започват с "обадете се сега" или "запазете час за среща".

Можете и сами да видите разликата в изреченията "Най-новата ни услуга е на ваше разположение" и "Последвайте линка, за да научите повече за най-новата ни услуга". Вероятността потребителят да научи повече за услугата е като бъде подканен да го направи.


2. Включете думи, които предизвикват емоции или ентусиазъм


Ако искате повече кликвания и конверсии, трябва да предизвикате силна реакция от страна на аудиторията си. Ентусиазирано CTA в емоционално заредено копи е сигурна стратегия за успех.


Да речем, че дама иска да си купи нова козметика. Попада на CTA като "Вижте как ви стои този цвят червило с помощта на онлайн козметичният ни салон". Това несъмнено ще предизвика любопитството ѝ и ще я накара да се вълнува да се види с желаното червило.


3. Дайте на аудиторията си причина да действа


С други думи, кажете на хората какво ще получат, ако последват линка, който им предоставяте. Дали това ще им помогне да вършат работата си по-добре, да отслабнат, или да спестят пари?


Тук до голяма степен засягаме темата за вашето уникално пазарно предложение (USP). Вашето USP вероятно е един от най-важните елементи за придобиване на нови потенциални клиенти, така че създаването на комбинация от добре обмислено USP и CTA е чудесен начин увеличите продажбите и доверието на клиентите.


4. Възползвайте се от феномена FOMO


Това всъщност е една от любимите ни тактики, когато става въпрос за успешен CTA. Страхът от пропускане на нещо актуално, важно и хубаво, известен още като FOMO, е изключително ефективен мотиватор. Когато хората си мислят, че могат да изпуснат възможност, която може да не се появи отново, те много бързо реагират на търговски предложения.


Една от най-добрите употреби на FOMO в CTA е да споменете разпродажба или промоция, която компанията ви провежда и която няма да продължи вечно.



как да пишем добър призив за действие


"Купете, преди да е станало твърде късно! (Продуктът) е с ограничена наличност".


Някои от най-добрите CTA създават усещане за спешност в посланието си. Използването на тиктакащ часовник с промоция създава FOMO и е ефективна маркетингова тактика.


5. Съобразете CTA с типа устройство, което потребителите най-често използват


Ако залагате на маркетинговите възможности на социалните медии, то вероятността вашите бъдещи клиенти да видят рекламата на компанията ви през мобилния си телефон е огромна.


Нека вашият CTA включва призив към директен контакт - телефонен номер или изпращане на съобщение.


Възможна CTA фраза може да бъде "обадете ни се/пишете ни днес за повече информация". Така ще насочите целевата си аудитория към действието, което искате тя да предприеме.


6. Добавяйте цифри, когато е възможно


Ние, потребителите, реагираме добре, когато виждаме цифри, като например цени, отстъпки, промоции и др. Това ни помага да определим дали си струва да инвестираме за стоки, които искаме, но вероятно не са от съществено значение за ежедневието ни.


Ако потребителят види информацията за цените в рекламата и реши да кликне върху сайта ви, значи той се интересува от продукта или услугата, които предлагате. Шансът оттук нататък интересът му да се монетизира във ваша полза е доста по-голям.


Къде да включите призива за действие


Използвайте CTA в платформите, които целевата ви аудитория посещава. Те могат да включват:


  • Вашия уебсайт: Уверете се, че има CTA на различни страници от сайта ви. Включете CTA в публикациите на блога, който вписвате за компанията си. Ако нямате блог, не се бавете! Вече е доказано, че той увеличава трафика към всеки сайт.

  • Кампания по електронна поща: Изпратете до абонатите си имейл съобщение, в което има призив за конкретно действие.

  • Социални медии: Пуснете спонсорирани реклами с CTA в социалните профили на компанията.

  • Google: Рекламите в Google са един от най-сигурните начини да достигнете до целевата си аудитория. Не забравяйте да включите телефонния си номер.



как да пишем call to action който продава


Не забравяйте, че няма универсално решение за създаване на перфектния CTA. Ефективността на вашия призив за действие ще зависи от целевата аудитория, индустрията, в която се изявявате, и конкретните цели, които искате да постигнете. Редовно оценявайте и коригирайте своите CTA въз основа на данни за тяхната ефективност, за да подобрявате непрекъснато процента на продажбите си.


Ако искате да ви помогнем с измислянето на грабващи вниманието CTA или с разписването на блог статии за вашия сайт, не пропускайте да се свържете с нас. Копирайтинг екипът на Digital Ink е подострил моливите и готов за действие.




3 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page