top of page

Каква е разликата между ремаркетинг и ретаргеринг и защо е важно да я знаете

Актуализирано: 2.11.2023 г.


Объркани ли сте относно разликата между ремаркетинг и ретаргетинг? Не сте единствени!


В света на дигиталния маркетинг тези два термина често се използват като взаимозаменяеми.


Макар че имат обща цел - повторно ангажиране на потенциални клиенти, те са по същество различни стратегии с уникални подходи и методи на изпълнение.


В тази статия ще разгледаме приликите и разликите между ремаркетинга и ретаргетинга, за да ви помогнем да разберете как те могат да бъдат от полза за вашите маркетингови постижения.


Ремаркетинг и ретаргетинг - по какво си приличат и по какво се различават


Основни прилики


1. Насочване към аудитория

Както ремаркетингът, така и ретаргетингът са стратегии, ориентирани към аудиторията. Те се въртят около идеята за повторно ангажиране на хора, които преди това са взаимодействали с вашата марка по някакъв начин.


Това взаимодействие може да приеме различни форми, като например посещение на уебсайт, абониране за бюлетин или повтаряне на покупка.


2. Персонализиране


Персонализирането е ключова характеристика както на ремаркетинга, така и на ретаргетинга. Тези стратегии ви позволяват да приспособите вашите маркетингови усилия към предпочитанията и поведението на вашата целева аудитория.


Това лично отношение може значително да подобри ефективността на вашите кампании, като ги направи по-подходящи за отделните потребители.


3. Увеличаване на процента реализации


Основната идея и на двете понятия се крие в повишаването на реализираните продажби, изтеглянията на приложения и пр.


Ремаркетингът и ретаргетингът се фокусират върху въвличането на потенциални клиенти в маркетинг фунията и насърчаването им да направят следващата стъпка.


По какво се различават


1. Канали, които използват


Една от фундаменталните разлики между ремаркетинга и ретаргетинга се крие в комуникационните канали, които използват:

  • Ремаркетингът е тясно свързан с имейл маркетинга. Това включва достигане до потенциални клиенти чрез имейл. Например, когато някой изостави количка за пазаруване на уебсайта ви, може да се задейства имейл за ремаркетинг, който да го насърчи да завърши покупката. Този тип мейли често съдържат персонализирани препоръки или стимули за повторно ангажиране на получателя.

  • Ретаргетингът се осъществява предимно чрез платени рекламни канали. Рекламите са насочени към лица, които преди това са посетили вашия уебсайт или са се ангажирали с вашето съдържание. Тези реклами се показват на различни уебсайтове и платформи, служейки като визуално напомняне за вашата марка.


2. Рекламни стратегии


Начинът, по който вашето маркетингово послание се доставя до целевата аудитория, се различава при двата подхода:


  • Ремаркетингът е силно персонализиран и директен. Той разчита на изпращане на имейли до отделни получатели. Тези имейли се задействат от конкретни потребителски действия и често са пригодени да адресират поведението или предпочитанията на получателя.

  • Ретаргетирането е по-пасивно и индиректно. То включва показване на реклами на потребители, сърфиращи в мрежата. Рекламите се определят въз основа на историята на поведението им в интернет.


3. В какво време действат


Кога и как тези стратегии ангажират аудиторията:


  • Ремаркетингът често работи в реално време или по предварително определен график. Той реагира на конкретни действия на аудиторията. Например, потребител, който е изоставил количката си, може да получи напомнящ мейл в рамките на няколко часа след последната му активност.


  • Ретаргетингът се случва, докато потребителите са в мрежата, независимо дали търсят активно информация, или просто разглеждат. Тези реклами следват потребителите въз основа на техните предишни взаимодействия с вашия уебсайт.


4. Среда на комуникация


  • Ремаркетингът е по-директен и личен, като използва имейл като основно средство за комуникация. Това лично отношение може да помогне за изграждането на по-здрави взаимоотношения с клиентите.


  • Ретаргетингът разчита на реклами, които потребителите срещат, докато навигират в мрежата. Въпреки че тези реклами могат да бъдат ефективни, те не предлагат същото ниво на персонализация и директно взаимодействие като имейла.


Кога да използвате ремаркетинг и кога ретаргетинг


Решението в крайна сметка се свежда до едно единствено нещо - вашата стратегия.


Имплементирането и на двете тактики едновременно е чудесен начин за постепенно увеличаване на реализациите.


От една страна, бихте се насочили към нови активни клиенти чрез ретаргетиране на заинтересована аудитория (предимно чрез платени платформи като Google или Meta Ads).


От друга, бихте задържали вече съществуващи клиенти с цел да се превърнат във ваши постоянни потребители.


Каква е разликата между ремаркетинг и ретаргетинг



Научавайте повече за подобни тънкости от света на маркетинга в блога на Digital Ink. А в случай че търсите рамо, на което да се подпрете в изграждането на своята дигитална бизнес стратегия, то сме насреща, за да ви помогнем.



3 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page