top of page

Важни ли са все още ключовите думи за класирането на сайт


SEO

В постоянно развиващия се маркетингов свят продължава да се появява един въпрос - имат ли ключовите думи все още роля за доброто представяне на един сайт?


С възхода на семантичното търсене, гласовите асистенти и актуализациите на алгоритмите на търсачките, като например Актуализацията на полезното съдържание от края на 2022 г., е естествено да се запитаме дали ключовите думи не започват да губят своята релевантност.


Предстои да разгледаме ролята на ключовите думи и да обсъдим тяхното значение за стимулиране на органичния трафик и ангажираността на потребителите.

Еволюция на ключовите думи в SEO


Ако погледнем към последното десетилетие (преди актуализацията на алгоритъма Panda от 2011 г.), ще видим колко честа практика беше буквалното натъпкване на уебстраниците с ключови думи. В началото тя работеше добре за бизнесите - Google приемаше, че съдържанието е добро и подходящо за потребителите поради голямата гъстота на точно съвпадащи ключови думи и техни вариации.


След това актуализацията Panda промени нещата. Всички нискокачествени сайтове с малка или никаква добавена стойност започнаха да отпадат от челните страници на търсачката. Основната причина за този крах беше, че съдържанието в „напудрените“ с ключови думи сайтове не беше четивно за нормални хора.


Постепенно разпространението на гласовото търсене и напредъкът в технологиите за изкуствен интелект доказаха, че ключовите думи и търсенето са по-важни от всякога. Писането на съдържание за SEO се е превърнало в специализирано умение, което трябва да се усъвършенства от копирайтърите.


Уеб съдържанието трябва да бъде написано на „естествен език“ и да е възможно най-полезно за потребителите.

Значението на ключовите думи в съдържанието


Накратко, ключовите думи все още са задължителни за ефективната SEO стратегия. Ако не успеете да включите в съдържанието си редица релевантни термини с висок обем на търсене, вероятността да бъдете открити от потенциалните клиенти чрез търсене в Google е малка.


Съдържанието на вашия уебсайт е основна част от колелото, което помага за придвижването на потенциални клиенти към конверсия. Това ще рече, че към днешна дата за органичната ви видимост е важно да включвате в текстовете си термини, които потребителите търсят.


Извършването на задълбочено проучване на ключовите думи е от решаващо значение, за да разберете кои точно са тези термини.


Когато става въпрос за създаване на съдържание, имайте предвид следните две категории - релевантност и намерение на потребителя. Съдържанието ви трябва да използва онези ключови думи, които не само удовлетворяват намеренията на потребителите, но и отговарят на вашия продукт или услуга. Това помага на Google да разбере какво е съдържанието ви и да го класира по подходящ начин в търсачката си.


Имайте предвид, че Google предпочита съдържание, написано за и насочено към потребителя. Това означава, че авторите на уеб съдържание трябва да бъдат съобразителни - едновременно да намират начин да включват ключови думи и да заинтригуват читателя.

3 съвета за ефективно използване на ключовите думи


  1. Потърсете релевантни на бизнеса ви и ориентирани към потребителя основни ключови думи, които да използвате в рамките на текстовото си съдържание.

  2. Вариациите на ключовите думи и свързаните с тях термини са важни. Проучете различни техни варианти (синоними, словосъчетания и пр.), за да разширите обхвата на съдържанието и да привлечете по-широка аудитория.

  3. Анализирайте ключовите думи на конкурентите. Вижте с какво се класират те в търсачката и на тази база усъвършенствайте собственото си съдържание.



man with laptop


Краткият отговор на въпроса от заглавието на статията е - да, ключовите думи все още играят решаваща роля за стимулиране на органичния трафик, ангажираността на потребителите и видимостта при търсене.


Използването им обаче се е изместило от таргетиране с точно съвпадение към по-контекстно ориентиран подход.


Чрез провеждане на задълбочено проучване на ключовите думи, създаване на висококачествено съдържание и съобразяване с намеренията на потребителите, създателите на съдържание могат да използват SEO, за да подобрят представянето на сайтовете си и да се свържат с целевата си аудитория по смислен начин.


Екипът на Digital Ink е насреща, за да ви разкаже повече за това какво е SEO и копирайтинг и как те могат да ви помогнат в извеждането на вашия бизнес на челни позиции в Google търсачката.


7 преглеждания0 коментара

Comments


bottom of page