top of page
Снимка на автораDigitalink Team

11 тенденции в социалните медии, за които трябва да знаете през 2024 г.

Това си го знаете, но пак да повторим - следенето на новите тенденции в социалните медии е от решаващо значение за маркетолозите, които се стремят да се ориентират ефективно в динамичната дигитална сфера. 


През 2024 г. няколко забележителни събития ще променят пейзажа. В тази статия ще ви запознаем с най-основните сред тях.  


  1. Текстовите публикации заемат централно място


Текстовите публикации се очертават като хит през 2024 г. Макар че сътресенията в платформата X (бившия Twitter) изглежда са се стабилизирали, нарастването на популярността на текстови приложения като Mastodon и Bluesky Social означава соледин апетит към текстово съдържание. 


Забележително е, че и приложението Threads на Meta набира бързо популярност, което още веднъж подчертава трайната привлекателност на текстовите социални медии.


  1. Социалните платформи като търсачки


През 2024 г. каналите на социалните медии ще се превърнат в мощни търсачки, предизвиквайки въздесъщия Google. 


Интегрирането на TikTok в резултатите от търсенето в Google и възходът на социалните медии като втория най-популярен начин за търсене подсказват за промяна в парадигмата. 

  1. По-дългите видеоклипове се завръщат


Противно на очакваното господството на видеоклиповете с кратка форма, по-дългите видеа (от две до пет минути) ще възвърнат популярността си. 


Платформи като Instagram и TikTok разшириха максималната дължина на видеоклиповете си, отразявайки промяната в поведението на потребителите. 


Тъй като аудиторията все по-често се обръща към социалните мрежи за задълбочена информация, дългият формат е на път да завладее по-голям дял от потребителското внимание, променяйки стратегиите за създаване на съдържание.

  1. Ангажираността се премества в DMs


Фокусът на ангажираността на потребителите се измества от публичните канали към личните директни съобщения (DM). 


Акцентът на Instagram върху сторитата и DMs показва забележителна промяна. Макар че проследяването на ангажираността в DMs представлява предизвикателство, предпочитанията към частната комуникация подчертават нарастващото значение на социалните медии като канал за разговор на по-дълбоко и лично ниво.


  1. Споделянията надминават харесванията и коментарите


Споделянията се превръщат в по-ценен показател за ангажираност от харесванията, коментарите или броя последователи. 


Публичният брой на споделянията в платформи като Instagram, TikTok и Platform X подчертава тяхното значение, както и необходимостта от съдържание, което си струва масовото разпространение.

  1. Потенциалът на Telegram като приложение


Telegram е позициониран така, че потенциално да се превърне в следващото супер приложение, възползващо се от ценни функции, фокусирани върху неприкосновеността на личния живот. 


С над 800 милиона активни потребители месечно и нарастващ набор от функции, включително групови чатове, истории и ботове за плащане, Telegram е готов за значителен растеж.

  1. В публикациите ще преобладават фотосборници (или т.нар. photo dumb)


фотосборници

Снимковият дъмпинг, характеризиращ се с множество снимки или видеоклипове в една публикация, се превърна от мимолетна тенденция в преобладаващ формат в платформи като Instagram и TikTok. 


Предлагайки подобрени възможности за разказване на истории, по-голям обхват и ангажираност, фотосборниците се превърнаха в стратегически формат за създателите и марките, които искат да се свържат автентично с аудиторията си.




  1. LinkedIn ще цени още по-високо професионалното съдържание

Наблюдавахме внимателно как COVID-19 превърна LinkedIn от място за професионални актуализации, кариерни съвети и намиране/предлагане на работа в медия, пълна с лични анекдоти и селфита от уикенда.


Но точно когато се чудехме дали най-популярната професионалната социална платформа няма да стане твърде лична, LinkedIn започна да дава някои сигнали, че ще се завърне към корените си.


Всъщност LinkedIn вече въведе някои промени в алгоритъма, които дават приоритет на професионализма, включително такъв, който се фокусира върху „знания и съвети“, особено сред експерти по дадена тема.

  1. TikTok ще бъде топ инициатор на видео тенденции


TikTok продължава да бъде меката на видео тенденциите, изпреварвайки други платформи по отношение на творчески функции и ангажираност на потребителите. 


TikTok остава начело и в областта на краткото видео съдържание. Точка.

  1. Интегриране на изкуствен интелект в управлението на социалните медии

Сътрудничеството между социални медии и инструментите за изкуствен интелект, като ChatGPT, OwlyWriter AI и други, става все по-ценно. 


Докато AI рационализира създаването на съдържание и идеи, маркетолозите трябва да засилят качествения стратегически надзор, с цел повишаване на ефективността и резултатите от кампаниите.


  1. Shorts в YouTube набират феноменална скорост

YouTube Shorts, първоначално отхвърлен като клонинг на TikTok, се радва на забележителен ръст. 


С нарастването на броя на месечните активни потребители и изключителния потенциал на платформата, краткото видео съдържание в YouTube предоставя значителна възможност за свързване с по-широка аудитория.



Социалните медии през 2024 г. ще ни предложат поле за развитие и изпробване на нови тенденции, всяка от които предоставя уникални възможности и предизвикателства за инфлуенсъри и брандове. 


Професионалистите в областта на социалните медии трябва да са наясно с тези промени, за да могат да разработват ефективни стратегии и да се възползват от нововъзникващите възможности.



20 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page