top of page
Снимка на автораDigitalink Team

Дойде ли краят на социалните медии?

Актуализирано: 12.12.2023 г.

Замират ли социалните медии? Не точно. Просто стават по-малко социални и повече медии.


От самото си създаване социалните медии промениха начина, по който общуваме и прекарваме свободното си време. Като цяло влияят на начина, по който възприемаме света. 


Имаше момент, когато социалните медии бяха като златна мина за собствениците на бизнес. Канал, където те могат да стигнат до тясно нишова аудитория и да представят своите продукти и услуги. Така се роди маркетингът в социалните медии (SSM). 


Всеизвестните недостатъци на социалните медии и все по-големият отлив на потребители от платформите започнаха да изпращат недвусмислен знаци на маркетолозите. Нещо се променя и е въпрос на време да разберем дали идва Краят, или голямото Възраждане. 

Защо маркетингът в социалните медии е под заплаха


В ранните дни на социалните медии платформите имаха голям потенциал да представят дадена реклама сравнително автентично и да се насочват точно към хората, които биха се заинтересували от предложението. Днес обаче повечето социални медии са задръстени от реклами. 


Разбира се, това е маркетинговият модел на Meta и компания и ние не можем да им кажем как да управляват бизнеса си. Не ни пречи обаче да си дадем реална представа за ожесточената битка, в която се впускат ежедневно стотици хиляди рекламодатели. 


Освен това хората рядко търсят решения на проблемите си в социалните медии. Те обикновено са там, за да разпускат и да се запознаят с живота на приятели и инфлуенсъри, понякога да общуват помежду си, но по-често да гледат забавни видеоклипове. С други думи, това е тяхното време да се насладят на свободното си време.


Не на последно място, социалните медийни платформи губят доверието на потребителите, защото са пълни със съмнителни търговци на дребно, които се опитват да продават от пиле мляко. 


Какво всъщност правят потребителите в социалните платформи

Най-вече:

  • споделят с Close Friends в Instagram. Това е функцията, която задоволява нуждата на потребителите да се свържат с близките си. Благодарение на нея те се чувстват свободни да споделят лични истории в сравнително контролирана среда. Засега това е единственото място в приложението, където няма реклами;

  • чувстват се уморени от нарастващия брой реклами. Въпреки че рекламата и спонсорираното съдържание не са нищо ново в социалните медии, потребителите се бомбандирани с тях повече от всякога. През септември 2023 г. Tik Tok пусна своята платформа за пазаруване в приложението, наречена TikTok Shop, която още от стартирането си беше посрещната със смесени отзиви;

  • публикуват по-малко всеки ден. Потребителите се застояват на платформата, но не като създатели, а повече като наблюдатели - проверяват фийдовете си, гледат сторита и рийлове и си разменят съобщения.

Как се трансформира маркетингът в социалните медии


Очевидно е, че социалните медийни платформи са тук, за да останат и последователите им се увеличават, макар и с по-бавни темпове. 


Естествено, брандовете винаги ще търсят начин да общуват с клиентите си на местата, където те се подвизават ежедневно. Така че, независимо дали става въпрос за Facebook, TikTok, X, Instagram, Snapchat, YouTube или друга социална медия, рекламата там никога няма да секне. 


Това обаче не означава, че успешните стратегии няма да се променят с времето. Напротив, те вече започнаха да се трансформират. На първо място се изисква създаването на наистина забележително съдържание, ориентирано към реалния живот и сговарянето с аудиторията. Всички са уморени от перфектни и лъскави визуализации, но са гладни за естествени и неподправени видеа и фотографии.


Освен това днес марките в социалните медии трябва да бъдат много „по-човечни“. Те трябва да демонстрират емоция, съчувствие, мнение и съпричастност. Каналите в социалните медии са основното въплъщение на личността на вашата марка и единствената вокализация на гласа ви. Погрешен пост може да съсипе бизнеса ви за една нощ.


Важно е да се вземе предвид и все по-настоятелното налагане на краткия видео формат, който измества всички останали форми на съдържание. И през 2024 година продължаваме да гледаме и да се учим от Tik Tok. 

Накратко за най-очакваните тенденции в социалните медии през 2024



Накратко за най-очакваните тенденции в социалните медии през 2024

В блога имаме подробна статия, посветена на предстоящите трендове в социалните медии, но тук ще ги изброим накратко, за да добиете представа накъде отиват нещата.


1. Постовете, съдържащи само текст, ще са хит на годината (и X остава на върха).

2. Социалните платформи ще се превърнат в най-предпочитаните търсачки.

3. Краткото видео съдържание ще продължи да властва, но по-дългите видеоклипове си остават класика в жанра.

4. Ангажираността ще се премести от изцяло към DMs.

5. Споделянията ще имат по-голямо значение от харесванията, коментарите или последователите.

6. Telegram може да се превърне в следващото супер приложение.

9. LinkedIn още по-настойчиво ще приоритизира ценното професионално съдържание.

10. TikTok ще наблегне на автентичността.

11. Искаме или не, ще трябва да се сприятелим с AI. 

12. Shorts на YouTube ще стане основна заплаха на всички социални канали.


Пейзажът на социалните медии се променя и е време маркетолозите да преразгледат своите стратегии през идната година. Ранните дни на социалните медии бяха белязани от потенциала им за автентична реклама и директно таргетиране, но днес тези платформи са пренаситени с реклами, което кара потребителите да търсят убежище в по-лични пространства.


Въпреки това платформите на социалните медии остават значителна част от нашето ежедневие и бизнесите ще продължат да търсят начини да се свързват със своята аудитория там. 


3 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comentarios


bottom of page