top of page
Снимка на автораDigitalink Team

Meta Advantage+ или бъдещето на Facebook рекламата


Meta въведе съвсем нов тип рекламен инструмент, наречен Advantage+. Той бележи мащабна промяна в начина, по който създаваме и управляваме рекламните кампании във Facebook.



Това, което е наистина интересно за този нов тип реклама, е, че тя буквално деактивира много от традиционните настройки на рекламата, които използваме и към днешна дата. Advantage+ е изцяло нов подход, но по-наблюдателните сред вас ще припознаят различните малки промени, които Facebook ни насърчаваше да правим с цел да ни подготви.


Преди да продължим със статията, ще ви уверим, че сте се досетили правилно - Advantage+ следва същата линия на усъвършенстване, по която тръгнаха инструменти като Google Performance Max, и ще поеме много от предишните отговорности на специалистите по дигитален маркетинг.


Продължете да четете, за да научите какво отличава Meta Advantage+ и как можете да се възползвате максимално от този мощен нов инструмент.


Типове кампании Meta Advantage+


В момента има две основни кампании, които могат да се провеждат с Advantage+. Първата се използва за Shopping кампании, а втората е предназначена да работи посредством приложения.


Във всяка от тези кампании могат да бъдат комбинирани различен тип реклами - всички заедно в една консолидирана кампания.Тази цялостна кампания се използва, за да насочва преживяването на вашата аудитория и превръщането ѝ в клиенти.


Вече не е необходимо да разпределяте рекламите си по различните слоеве от маркетинг фунията (търсене, повторно насочване и задържане). Вместо това модерните алгоритми на Meta ще разглеждат желаните от вас резултати и прилагайки най-добрите рекламни практики, ще се опитат да извлекат максимума от вашата кампания.


И все пак Advantage+ не може без човешки надзор


Рекламодателят трябва постоянно да следи ефективността на кампанията.


И по-конкретно, ще трябва да обърне специално внимание на три основни неща, които са изцяло в негов контрол:


  • Данните, които се подават към платформата;

  • Криейтивите;

  • Данните от самата кампанията.


Всяко от изброените е критичен елемент, за който (все още) хората са изцяло отговорни. Всъщност този човешки елемент може да ви даде допълнителен performance boost от 15%, прибавен към 20% boost, предоставен от алгоритмите.


Как работи Advantage+


Кампаниите Advantage+ на Meta (както за пазаруване, така и за приложения) са базирани на машинно обучение. Като такива, те обичат да им се предоставят повече опции и данни, когато започват нова кампания. По-големите обеми рекламни послания и данни означават повече възможности за машината да се учи.


Настоящите препоръки са да използвате поне 10-15 рекламни послания, въпреки че можете да тествате до 150 различни рекламни послания в кампаниите за пазаруване Advantage+.


Разликите между рекламите не пречи да са съвсем незначителни. Това може да означава различни варианти на заглавията, на основното копи или на призива за действие. Може също да засегне отличаващите си цветове на бутоните.


Въпросът е, че нямате нужда от 20 отделни и силно различаващи се рекламни послания, за да използвате Advantage+ ефективно.

Подгответе се за доста ограничено насочване на рекламите


Едно важно нещо, което трябва да се отбележи, е, че Advantage+ ще ви ограничи що се отнася до насочване към определени аудитории. Звучи нелогично и донякъде е - в края на краищата Facebook беше този, който научи цялата индустрия да таргетира по ниши.


За да може Advantage+ да оптимизира най-ефективно вашата реклама, ще бъдете ограничени до широко насочване въз основа на география и възраст.


За да дадете малко повече фокус на системата, можете да използвате вашата съществуваща клиентска база като модел за Advantage+, за да създадете аудитории от ваше име.


Несъмнено се забелязват някои паралели с продуктите за машинно обучение на Google. Това е така, защото се цели събиране на данни, на базата на които изкуствения интелект да си изгради идеални профили на потенциални клиенти.

Задаване на параметри на бюджета за рекламни разходи


Въпреки че Advantage+ отнема голяма част от старите отговорности на специалистите по дигитален маркетинг, за щастие, определянето и наблюдението на бюджети все още попада в човешката компетентност.


Ще можете да разпределите колко рекламен бюджет искате да похарчите в трите основни раздела на фунията (търсене, повторно насочване и задържане).


Откъде да започнете с Advantage+


За да увеличите Advantage+ кампаниите си възможно най-бързо, би било полезно да следвате следния кратък списък с полезни съвети и напомняния:


  1. Не забравяйте да използвате няколко рекламни послания. Колкото повече, толкова по-добре, тъй като това позволява на алгоритъма да тества и усъвършенства своя подход – което означава по-добро представяне на цялата кампания.

  2. Обмислете добре цялостния си бюджет и го разпределете разумно. Както споменахме, бюджетът все още е един от най-важните фактори, които хората трябва да управляват.

  3. Колкото повече данни, толкова по-добре. Колкото повече данни можете да подадете на платформата, толкова по-добре ще работи тя. Ако сте рекламирали в Meta в продължение на няколко години, имате бонус точки, тъй като Advantage+ може да разгледа ефективността на тези минали резултати и да научи по-бързо накъде да насочи усилията си.

  4. Измерването на кампаниите е от ключово значение. Независимо дали използвате пиксел, API за преобразуване, или друг инструмент, измерването е абсолютно критично за ефективното изпълнение на кампаниите Advantage+. Системата ще разглежда тези сигнали, за да информира за бъдещи решения, и ще ги усъвършенства и оптимизира. Както всяка друга кампания, провеждането на Advantage+ без измерване е като летене със завързани очи.

  5. Кампаниите Advantage+ трябва да бъдат консолидирани. Не забравяйте, че ще бъдете ограничени до широко насочване. Това означава, че кампания, която е насочена към много нишов демографски признак, местоположение или тип профил, няма да бъде най-ефективната в Advantage+.


Няколко неща, за които да внимавате


Както споменахме, Advantage+ в момента включва два типа кампании: кампании за пазаруване и кампании за приложения. Това означава, че Advantage+ се използва най-добре за стимулиране на продажби и изтегляния на приложения.


Резултатът от този факт е, че Advantage+ може би не е най-подходящ за осъществяване на В2В кампании. Това обаче не означава, че трябва изцяло да се откажете. Тепърва ще имате много поводи и време да тествате инструмента и да намерите начин да го накарате да работи за вас. Вероятно разковничето ще се крие в наливането на мнооого дани, които Advantage+ да обработи и оптимизира във ваша полза.


Не се доверявайте сляпо на Meta

Рано или късно ще се срещнете с creative suggestions (или творческите предложения), идващи от Meta. Системата винаги ще предпочита рекламите, които се представят най-добре. „Ефективността“ обаче не означава непременно реализациите, които търсите.


Например Advantage+ може да идентифицира видеореклама с 10 000 гледания като рекламно послание с висока ефективност. Поради това ще препоръча продължаване на използването на рекламното послание. Ако тази реклама обаче не стимулира никакви реализации, може да няма смисъл за вашия бизнес.


Винаги бъдете нащрек и се доверявайте на трезвата си преценка кога и дали една кампания се представя добре.


И не забравяйте… Екипът на Digital Ink е на ваше разположение, ако имате нужда от компетентен съвет или партньор в дигиталния маргетинг.


9 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Komentarze


bottom of page