top of page

Най-големите промени в Google Ads, с които трябва да се съобразим през 2023


SEO експертите несъмнено усетиха трусовете през 2022 г., когато Google редовно актуализираше алгоритъма си. Но какво да кажем за тенденциите в Google Ads? Там също настъпиха промени, които започнаха да повлияват на платените реклами.


Рекламната платформа на Google беше променена, за да даде на потребителите по-голям контрол върху разходите им. Това беше напълно очаквано, имайки предвид, че Google иска да инвестирате повече в собствената му мрежа.


В тази статия ще научите кои са последните промени в Google Ads, какво означават те за вас и как можете да ги използвате за ефективно генериране на потенциални клиенти.


Накратко казано - 9 -те ключови промени в Google Ads са:


  1. По-малко контрол на кампаниите и повече изкуствен интелект;

  2. Нови аудитории и показатели в Google Analytics;

  3. Краят на бисквитките се отлага за 2024 г.;

  4. Сбогувайте се със Similar Audiences;

  5. Функцията Performance Max се разширява до кампаниите Smart Shopping и Local;

  6. Нови активи на Google Ads за проверени рекламодатели;

  7. Добре дошли на аудио рекламите в YouTube;

  8. Нови функции за озвучаване на видео реклами;

  9. Вълнуващи опции за рекламиране: Similar places и Navigational ads.


По-малко контрол върху рекламната кампания, повече изкуствен интелект


Google Ads продължава да инвестира сериозно в AI. От интелигентни стратегии за офериране до сливане на Smart Shopping с Performance Max, оказва се, че имате все по-малко контрол върху кампаниите си. В замяна Google ви дава информация и прозрения за аудиторията ви.


Не можем да отречем, че Google разполага със значително повече данни от всеки от нас - използването им в контролирана среда може да бъде наистина полезно.

Актуализации на Google AdWords през 2023


Google планира да премахне ключови функции за таргетиране на аудиторията, включително таргетиране на видео съдържание. Тази опция преди позволяваше на вашите Google реклами в YouTube да достигнат до зрителите в следствие на конкретно съдържание, което са гледали.


По-рано кампаниите в Google AdWords работеха чрез ключови думи. Днес Google иска да въведете своите данни и да го оставите сам да направи магията си.

Какво да направите, за да посрещнете тези промени



Макар че Google не забранява ключовите думи (все още), той все повече разчита на AI. Ако тестването на нови, управлявани от изкуствен интелект кампании като Performance Max е част от плана ви за Google Ads за тази година, уверете се, че данните, които споделяте с Google, са висококачествени и благоприятстват по-нататъшното тестване.


Подсилете списъка си с „неподходящи“ ключови думи. Той може да предотврати разхищението на рекламните ви разходи за неправилни термини, които изкуственият интелект на Google иска да тества.

Нови аудитории и показатели на Google Analytics

GA4 непрекъснато се разширява. Към този момент GA4 показва Views per Session (Прегледи на сесия) и Average Session Duration (Средна продължителност на сесията). Това е изключително полезно за разбирането на начина, по който посетителите и потенциалните клиенти се държат в сайта ви.


Целта на подобрението е рекламодателите да разполагат с данните, необходими за създаването на по-целенасочени и ефективни рекламни стратегии.


Благодарение на подобрената интеграция на Google Ads и други продукти от Google Marketing Platform, споделянето и анализът на данни се оптимизират, което ще ви позволи да взимате по-информирани и основани на данни решения.

Отлагане на прекратяването на използването на бисквитки


Планираното отпадане на "бисквитките", което първоначално беше предвидено за 2023 г., беше официално отложено за 2024 г. Това отлагане предлага на рекламодателите по-дълъг период от време, за да адаптират стратегиите си в отговор на непрекъснато променящия се дигитален пейзаж.


Важно е да използвате остатъка от 2023 г. разумно, като се съсредоточите върху проучването на алтернативни методи за проследяване и усъвършенстване на подходите за таргетиране по лични данни.


Краят на Similar Audiences


Google Ads прекратява поддръжката на Similar Audiences, което вече накара много рекламодателите да преоценят и променят стратегиите си. Ситуацията подчертава значението на разнообразните методи за таргетиране на аудиторията. Сега сте приканени да проучвате алтернативни инструменти и подходи, за да запазите ефективността на кампаниите с цел достигане и ангажиране.


"Данни" и "поверителност" са ключовите думи, касаещи актуализациите на Google, планирани за 2023 г., затова и новината за отпадането на Similar Audiences не изненада никого.


Стратегиите на Smart Bidding включват елементи на Similar Audiences, но както при всяка функция, управлявана от изкуствен интелект, е трудно да се оцени успехът.


Добрата новина е, че все още можете да използвате списъците си с първостепенни съответствия с клиенти (First-party Customer Match lists), за да определите таргетирането на кампаниите. Това е най-сигурният начин да запазите контрола върху кампаниите си.



Новости в Google Ads за 2023г.


Performance Max се разширява


Кампаниите Performance Max вече обединяват Smart Shopping и Local. Платформата Google Ads като цяло се консолидира.


Въпреки че Performance Max отнема някои свободи, това е отлична възможност за разширяване на влиянието ви в Google Ads в различни канали.


Google Ads автоматично ще активира оптимизираното таргетиране за новите ви кампании Smart Display. Това означава, че рекламният AI на Google не само ще се придържа към предпочитаните от вас сегменти на аудиторията, но и ще се впусне отвъд тях, за да намери по-печеливши клиенти.


Сега повече от всякога данните ви трябва да са точни. Решете дали искате автоматично да приемате препоръките и предложенията за автоматизация на Google Ads.


Когато експериментирате, подгответе критерии за ефективност, за да разберете дали новите типове кампании на Google водят до правилните бизнес резултати.

Нови рекламни активи за проверените рекламодатели в Google Ads през 2023: Фирмено име и лого


Бизнесът често се бори да се отличи в претъпкания SERP и понякога трябва да защитава собствената си търговска марка от конкуренти. Проверените рекламодатели сега получават известна защита от Google с нови рекламни активи за бизнес име и лого в SERP.


Тези нови активи са достъпни изключително за проверените рекламодатели. Те са не само визуално привлекателно допълнение към рекламите, но и Google се надява, че новите политики ще помогнат за намаляване на случаите на подражание и измами. За да използват тези нови функции, трябва да завършите процеса на проверка в Google.


Опцията все още не е достъпна за всички, но Google Ads разширява поддръжката ѝ.

Аудио рекламите се появят в YouTube


Google Ads взима пример от Spotify и прави всичко възможно да можете да провеждате аудио рекламни кампании в YouTube.


Понастоящем единствените два налични канала за целта са YouTube и YouTube music, като задължително трябва да качите видеоклипа си в YouTube, преди да стартирате кампания. Това е чудесен шанс за вашия бизнес, особено ако аудиторията ви често използва YouTube, за да слуша музика или подкасти.


Можете да стартирате аудио реклама от своя Google Ads Manager, като изберете "Видео" като тип кампания и "Аудио" като подтип на кампанията.

Нови функции за озвучаване на видео реклами


Отчасти поради бързото развитие на TikTok и неговите леснодостъпни функции за редактиране, това лято Google въведе нови функции за съдържанието на видео рекламите си. Сред подобренията е, че рекламодателите вече могат да добавят глас зад кадър към съществуващите си видео реклами в YouTube без допълнително редактиране.


Според проучванията на Google включването на глас зад кадър в реклами може да повиши запомнянето на рекламата с 25%.


Рекламодателите могат да избират осем различни гласа (четири мъжки и четири женски) за своите гласове зад кадър и да предоставят своя сценарий, да преглеждат и редактират гласовете си директно в Google Ads, без да е необходим допълнителен софтуер за редактиране на видео или опит с видео.


Повече възможности за реклама


Вече можете да пускате реклами с автоматично предложение. Когато търсещият започне да пише в търсачката, можете да представите бизнеса си в показаните резултати.


Да предположим, че някой от вашата целева аудитория използва Google Maps за навигация. В този случай местоположението на вашия бизнес може да бъде маркирано, дори човекът да не го е търсил. Това става благодарение на навигационните реклами.


Можете дори да представите бизнеса си като алтернатива на конкурент. Ако търсещият прави заявка "близо до мен" и вашият бизнес предлага същите продукти/услуги като конкурента ви, като същевременно е близо до него, той ще се появи на картата с реклами "Подобни места".



Не забравяйте да се консултирате с експерт по Google Ads за това как да разбирате и прилагате нововъведенията в полза на вашия бизнес. Екипът на Digital Ink е винаги насреща!





4 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page