Един текст се ражда от нужда, създава се с въображение, качва се в дигиталното пространство с цел да вдъхнови и подтикне към определено действие. Дотук всичко звучи добре.
Проблемът се появява, когато въпросният текст не успява да достигне до желаната аудитория, защото не е оптимизиран по правилния начин.
Когато говорим за оптимизация на съдържанието, често имаме предвид SEO. Това обаче не означава, че трябва да пишете текстовете си специално за ботовете на търсачките.
По-скоро е вярно обратното - когато оптимизирате съдържанието си за хора, търсачките сами ще си го намерят.
В тази статия ще представим различните начини за оптимизация на съдържанието, която да подобри неговата ефективност, да привлече повече трафик, да събуди интерес от страна на потребителите и да доведе до повече продажби. Това е целта и ще я гоним докрай!
Какво означава оптимизация на съдържанието
Просто казано - създаване на текст, който достига до правилния читател. Нещо повече, читателят има нужда от точно този текст, защото се сблъсква с проблем и търси решение.
Технически казано - процес на усъвършенстване на дигитално съдържание с цел подобряване на неговата видимост, ангажираност и ефективност. Процесът включва осигуряване на качество на текста, включване на ключови думи, писане на убедителни заглавия и мета описания и прилагане на подходящи връзки (линкове).
Защо е важна оптимизацията на съдържанието
Да кажем, че сте написали страхотна блог статия, която е свързана с продукта, който предлагате. Несъмнено искате да привлечете възможно най-много читатели. Два-три месеца след публикуването проверявате ефективността на публикацията само за да установите, че никой не я е прочел.
Защо?
Ключовите думи, които сте използвали, са с малък или никакъв обем на търсене;
Не сте разгледали темата в дълбочина;
Не сте използвали последователна структура на заглавията, така че да улесните ботовете на Google да открият и оценят по достойнство статията;
Заглавието на статията не отразява точно нейната тематика и не показва, че ще даде решение на конкретен проблем.
Ако не оптимизирате съдържанието си, статията ви може да изчезне във вихъра от подобни материали в интернет пространството. Може да сте написали най-добрия текст на света, изпълнен с уникални прозрения и полезни съвети. Но ако търсачките не могат да го намерят, никой не се интересува от темата му или е насочен към неподходящата аудитория, то едва ли ще ви успеете да постигнете маркетинговите си цели.
Когато оптимизирате съдържанието си, се подготвяте за успех в няколко направления:
Съдържанието ви има по-голяма вероятност да се класира на челни позиции в Google;
Можете да извлечете повече полза от старо съдържание - алгоритмите на Google се променят с течение на времето, което означава, съдържание, което някога се е представяло добре, вече отпада от класациите. Реоптимизацията на или освежаването на стари текстове са важни стъпки;
Можете да показвате съдържанието си на правилните хора;
Можете да адаптирате съдържанието за конкретни цели.
7 стратегии за оптимизиране на съдържанието
Няма два еднакви текста, както няма две еднакви компании. Съществуват редица стратегии за оптимизиране на съдържанието, които да приложите, но имайте предвид, че някои от тях може да са по-целесъобразни за вашия бизнес към настоящия момент.
1. Използвайте ключови думи
Ключовите думи помагат на търсачките да открият вашия текст и да го предложат на заинтересованите потребители. Съпоставяйки ключовите ви думи с тези, които хората търсят, Google прави „виртуална среща“ между вас и аудиторията, която ви подхожда.
Докато пишете съдържанието си, обърнете внимание на следните неща:
ключовата дума да е в заглавието и в уводния параграф;
ключовата дума да се появява в поне едно от подзаглавията;
ключовата дума да бъде поместена и в мета описанието;
ключовата дума да е в URL адреса на страницата.
Избягвайте пренасищането на текста с ключови думи. SEO оптимизацията е изминала дълъг път от 2010 г. насам и претъпкването с ключови думи е очевидно и отблъскващо не само за читателите, но и за търсачките. Направете така, че споменаването на ключови думи да изглежда естествено и никога твърде натрапчиво.
2. Включете оптимизирани мета описания
Мета описанието служи за кратко резюме на съдържанието на дадена уеб страница. Обикновено то е дълго около 160 знака и се появява под заглавието на страницата в резултатите от търсенето.
Целта на мета описанието е да предостави на потребителите кратък преглед на това, което могат да очакват да намерят на уеб страницата. Този фрагмент от текст има за цел да привлече вниманието на потребителя и да го насърчи да кликне върху връзката.
Изготвянето на ефективно метаописание е от решаващо значение за SEO. Уверете се, че вашите мета описания съдържат целеви ключови думи и са достатъчно ангажиращи.
3. Уверете се, че сайтът ви е в техническа изправност
Цялата оптимизация на света няма да спаси съдържанието ви, ако сайтът, на който е качено, не е технически изряден.
Техническата SEO оптимизация е по-различна от оптимизацията на страница. Като начало, направете обща проверка на сайта си и го пуснете през инструмент като Google PageSpeed Insights. Това ще ви покаже дали сайтът ви се зарежда бързо и дали има някакви очевидни проблеми по него, които трябва своевременно да бъдат отстранени.
Също така трябва да проверите дали сайтът ви е индексиран, обходен ли е от Google и пр.
4. Създаване на вътрешни връзки
Важно е да изграждате вътрешни връзки между отделните текстове в собствения си сайт. Така например, можете да свържете дадена статия с друга и това да прехвърля потребителя към още повече съдържание на вашата платформа.
Вътрешното свързване не само помага на вашата SEO оптимизация, но и осигурява по-добро преживяване за читателите. Ако някой има въпрос или иска да научи повече по дадена тема, той може да последва предоставения линк и лесно да получи необходимата му информация.
5. Разделяйте текста на множество параграфи, за да се чете по-добре
Дългият като чаршаф текст плаши читателя. Поставете се на негово място - не бихте искали да се изправите пред стена от текст, в който се изгубвате.
Дълги статии без визуални елементи или прекъсвания в текста вероятно ще отблъснат аудиторията ви и то бързо.
Освен това, кратките, ясно обосновани параграфи и добре измислени подзаглавия помагат на потребителя да скролва до частта от текста, която го интересува.
Включването на снимков материал също е чудесен начин да давате почивка на четящия, да визуализирате онова, за което говорите и да внушавате желаното послание.
6. Използвайте подходящи изображения
Изображенията поддържат статиите ви интересни, но също така увеличават шансовете ви за класиране. Причината за това е, че те държат аудиторията ви ангажирана.
Когато е възможно, включвайте свои собствени снимки, тъй като те изграждат доверие в потребителя и ви утвърждават в пространството.
Изображенията трябва да помагат за подчертаване на дадена гледна точка или твърдение, да информират допълнително читателя или най-малкото да го забавляват.
Следете за броя на изображенията. Прекалено многото снимков материал може да намали скоростта на страницата ви и да повлияе зле на SEO оптимизацията ви. Компресирайте изображенията, като използвате някой от многото безплатни инструменти. В идеалния случай изображенията трябва да са около 100 kb. Всичко над тази стойност рискува да забави сайта ви.
7. Приоритизирайте аудиторията си над всичко останало
В крайна сметка тя е най-важният елемент, който трябва да вземете предвид при писането и оптимизацията на съдържание. Поставете се на мястото на читателя и се запитайте дали дадена статията отговаря на неговото търсене. Ще си тръгнат ли от сайта с нови идеи и отговор на въпроса, който имат?
Оптимизацията е безкрайна надпревара. Рейтингът или ефективността на кампанията могат да се влошат във всеки един момент, затова е важно да следите съдържанието си и да преработвате статиите и категориите си, когато е необходимо.
Ако имате нужда от помощ, за да направите всичко това, екипът на Digital Ink е на разположение. Ние ще спретнем сайта ви както никой друг.
Comments