top of page
Снимка на автораDigitalink Team

Едни от най-добрите AI инструменти в полза на дигиталния маркетинг

Изкуственият интелект помага на маркетолозите да автоматизират дейности и кампании в голям мащаб по невиждан досега начин. Всичко звучи чудесно, но истината е, че към днешна дата има много AI инструменти и те навлизат в ежедневието ни скорострелно. Това със сигурност може да обърка, ако се каните да започнете да ги използвате. 


За да ви помогнем да се ориентирате, представяме списък на най-добрите маркетингови AI инструменти, предлагащи редица дейности в областта на дигиталния маркетинг като:


  • Проучване на аудиторията;

  • Генериране на идеи и проучване на съдържанието;

  •  Проучване на ключови думи;

  • Анализ и прогнозиране на тенденции;

  • Мониторинг на конкуренти;

  • Автоматизация на продажбите;

  • Управление на социалните медии и рекламата;

  • Писане и генериране на съдържание.



Но първо...

Какво прави AI в сферата на маркетинга


Най-общо казано, автоматизира повтарящи се задачи, като например изготвяне на списъци с абонати, изпращане на имейли до клиентите за изоставени колички за пазаруване, предоставяне на автоматична помощ на клиентите и много други.


AI инструментите улесняват автоматичното изпълнение на тези задачи и обикновено се интегрират във вашите съществуващи приложения или платформи. 


Тези приложения са създадени, за да извършват вместо вас ключови задачи, като същевременно увеличават креативността, проницателността и ефективността на хората, които ги използват.

AI инструменти за изследване на аудиторията


  • Answer the Public е насочен към социалните мрежи и има за цел да предоставя информация за аудиторията.


  • Answer Socrates показва видовете въпроси, по които хората търсят информация.


  • SparkToro е мощен инструмент за проучване на аудиторията, който събира данни за потенциални клиенти.


  • Google Trends ви помага да откриете съдържанието, което в момента резонира с вашата аудитория.

AI инструменти за анализиране на поведението на потребителите


  • Kissmetrics, Mixpanel и Amplitude анализират клиентски данни, за да получи информация за поведението им и взаимодействието с дадена марка.


  • Semrush Persona ви дава възможност да изграждате личности на купувачите, като използвате шаблони, задвижвани от изкуствен интелект.

AI инструменти за генериране на идеи и съдържание


  • ChatGPT може да ви помогне да направите първоначално проучване на съдържанието въз основа на много подробни подсказки.


  • Consensus е търсачка, която е особено подходяща за откриване на научни статии.


  • Milled е AI инструмент, който ви помага да проучвате съдържание в имейл бюлетини.


  • Clearscope анализира страници с висок ранг, за да ви даде идеи как да създадете оптимизирано съдържание въз основа на проучването на ключовите думи.


  • MarketMuse може да ви помогне с планирането на съдържанието, оптимизацията и наблюдението на ефективността, както и с анализа на конкурентите.


  • Perplexity AI е търсачка с изкуствен интелект, която е особено полезна за генериране на идеи, въз основа на цитирани източници.

AI инструменти за ключови думи


  • ChatGPT може да ви помогне да идентифицирате ключови думи въз основа на проучване на темата или аудиторията.


  • UberSuggest е инструмент за проучване и интегриране на ключови думи.


  • Clearscope проучва и интегрира ключови думи.

AI инструменти за анализ на тенденции и прогнозиране

  • Talkwalker, TrendKite и Zoho Social ви предупреждават за предстоящи тенденции.


  • Seismic и Bloomreach използват алгоритми с изкуствен интелект за прогнозиране на тенденциите, за да можете след това да коригирате маркетинговите си стратегии и да оптимизирате възвръщаемостта на инвестициите си.

AI инструменти за мониторинг на конкуренти


  • Rival IQ и Sprout Social са инструменти, които помагат на марките да извършват мониторинг на конкурентите.

AI за автоматизация на продажбите


Софтуерът за автоматизация на продажбите е удобен и рентабилен начин за марките да генерират високо персонализирани имейл кампании, които изграждат лоялност и комуникации с лекота (и в голям мащаб).


В допълнение към имейл кампаниите, софтуерът за автоматизация на продажбите е ефективен и за планиране на срещи с потенциални клиенти, приоритизиране и събиране на ценни данни. 


  • Outreach е универсална платформа за изпълнение на продажби, която помага на маркетолозите да трансформират данните от продажбите в полезни прозрения. 


  • Gong може да съкрати циклите на продажбите, като същевременно значително повишава комуникацията и производителността в целия екип. Една от най-забележителните характеристики на Gong е способността му да насочва търговските представители през деня с автоматични препоръки за дейности и стратегически предложения.


  • Drift е невероятно интелигентен инструмент за разговори, който помага на маркетолозите и търговските представители да работят в хармония, за да достигнат до клиентите с точното съобщение, както и по каналите, където е най-вероятно да се ангажират. 

AI инструменти за управление на социални медии и реклама


Авангардният инструмент за управление на социални медии и реклама, Cortex, използва остра като бръснач технология, за да предоставя важни маркетингови данни, получени от различни канали. С помощта на Cortex можете да видите какво точно води до ангажираност и предизвиква интерес сред целевата ви аудитория, както и предложения кога и какво да публикувате. 

Инструменти за писане и генериране на съдържание с изкуствен интелект


Стигаме и до инструментите за писане с изкуствен интелект. Както несъмнено знаете, съдържанието е един от най-важните компоненти на всяка успешна стратегия за дигитален маркетинг. Без солидно съдържание никога няма да създадете ясен глас на марката или да установите авторитет в нишата си. 


Един инструмент, който ще ви помогне да създавате ценно съдържание с минимална човешка намеса е Jasper. Обучен от копирайтъри и експерти по дигитален маркетинг, Jasper AI е интелигентен асистент за писане. Той също така разполага с интелигентна функция за SEO оптимизация и може да създава изображения, които да подкрепят или допълват вашия текст. 

Как да използвате AI инструментите за дигитален маркетинг



AI Инструменти за дигитален маркетинг
AI Инструменти за дигитален маркетинг

Тъй като AI технологии стават все по-достъпни (и мощни), все повече известни марки започват да се възползват от тях. 


Големи издания като Bloomberg, Washington Post и Forbes, например, в момента използват изкуствен интелект за създаване на съдържание. 


За да ви помогнем да извлечете максимална полза от маркетинговите си усилия с помощта на AI, ето няколко кратки препоръки.

Какво ДА правите


  1. Работете с малък набор от маркетингови AI инструменти, които отговарят на вашите конкретни цели и бизнес нужди.

  2. Обучавайте служителите си как да използват новите инструменти, за да подобрят работата и творческите си усилия.

  3. Внимателно преценете кои задачи можете да прехвърлите като дейност на AI и кои засега трябва да останат изцяло под ваш контрол.

Какво да НЕ правите


  1. Не интегрирайте няколко различни инструмента, пригодени за извършване на една и съща дейност. Това ще предизвика объркване и ще създаде хаос.

  2. Не забравяйте да включите екипа си в процеса на вземане на решения, когато става въпрос за избор на подходящи AI инструменти.

  3. Не разчитайте изцяло на изкуствения интелект. AI маркетинговите инструменти са най-добри, когато се използват с човешко ръководство.



AI може да бъде мощен инструмент за оптимизиране на вашите маркетингови инициативи. Доверете му се, но винаги дръжте нещата под контрол.



38 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comentarios


bottom of page