top of page
Снимка на автораDigitalink Team

Google Ads навърши 23 години - какви промени и постижения празнуваме



На 23 октомври водещият световен гигант в областта на търсачките, компютърния софтуер, квантовите изчисления, електронната търговия, изкуствения интелект и потребителската електроника, който познаваме като Google, навърши 23 години.


Какво революционно се случи за тези години и кои са актуалните нововъведения, ще разберете в следващите редове.


Преди това обаче, нека отворим шампанското и да разрежем тортата за търсачката, която промени света и живота ни.


Еволюцията на Google Ads от 2000 до 2015 година

Макар че списъкът в никакъв случай не е пълен, ето няколко най-важни момента от развитието на Google Ads - от стартирането на платформата AdWords през 2000 г. до 15-ия рожден ден на Google.

  • 2000


Google реализира рекламна програма, наречена AdWords. Тя даде възможност на всеки рекламодател да закупи индивидуализирана и достъпна реклама по ключови думи, която се появява незабавно на страницата с резултати от търсенето в google.com.


Програмата AdWords замени първата рекламна програма на Google, наречена Premium Sponsorships.

  • 2006


През 2006 г. екипите на Google решават да продължат с тестването на реклами във вестници. През същата година започват да разработват и видео реклами с Beet.tv.

  • 2007


Google започва да популяризира аудио реклами, таргетиращи предимно радиа.


През тази година се реализират и реклами с плащане за конкретно действие, например продажба или кликване.


Google също така започва да тества своя инструмент за ключови думи, който показва броя на търсенията през предходния месец.


Също така през тази година Google придобива DoubleClick от The New York Times за 3,1 млрд. долара.


През юли Google обявява, че персонализираните реклами се повлияват от търсенията на потребителите.

  • 2008


През тази година Google започна да тества показването на продуктови реклами в резултатите от търсенето.

  • 2009


Инициативата на Google за реклами във вестници се прекратява. Освен това излиза официално съобщение за закриването на Google Audio Ads и Google Radio Automation.


Стартирането на новия Google Merchant Center е факт.


Google обявява, че вече може да се рекламира във видеоклипове в YouTube директно в конзолата на Google AdWords.


Google придобива AdMob (www.admob.com), популярна компания за мобилни дисплейни реклами, за 750 млн. долара. Това придобиване дава на Google достъп до повече от 15 000 мобилни уебсайта и приложения на AdMob.

  • 2010


Google активира достъпа до таблото за управление на AdWords и други функции за потребителите на смартфони. В момента новият мобилен интерфейс е достъпен за потребителите на iPhone, Android и Palm/WebOS.


Google започва тестване на функция с малък брой рекламодатели, при която в рекламата може да се включи телефонен номер, с цел по-ефективно ангажиране на клиенти.


На лице е тестване на нов тип ключова дума - модификатор за широко съвпадение.

  • 2011


Google вече позволява на рекламодателите в AdWords автоматично да оптимизират рекламите въз основа на процента на реализациите.


Google въвежда възможността за таргетиране на реклами към потребителите по интереси въз основа на предишната им активност или поведение при сърфиране из интернет.


Започват тестове за цена на лийд.

  • 2012


Търсенето на продукти в Google е преименувано на Google Shopping.


Google тества ефекта от добавянето на значките "Trusted Stores" към рекламите за търсене на рекламодатели, които отговарят на условията.


Google въвежда възможността за таргетиране на повече от 30 000 пощенски кодове в AdWords, което дава възможност на рекламодателите да намират потенциални клиенти по детайлен начин. Друга нова функция, Location Insertion (Вмъкване на информация за местоположение), има за цел да позволи на рекламодателите с множество местоположения да създадат една реклама, в която информацията да се променя динамично в зависимост от заявката или местоположението на потребителя.


Започва тестването на нов рекламен формат в продукта Hotel Finder. Рекламите на промотирани хотели се класират въз основа на комбинация от оферта и оценка на качеството и се продават на база CPC.


Google започва да уведомява търговците, че няма да им позволи да продължат да обявяват за продажба в Google Shopping артикули, свързани с оръжия.

  • 2013


Google обявява плановете си за усъвършенстване на AdWords, които да подпомогнат управлението на кампаниите, предназначени за потребители с множество устройства.


Планирането на ключови думи в AdWords най-накрая е в ход.


Google обявява официалната бета версия за разширенията на изображенията в AdWords.

  • 2014


CNBC съобщава, че Google вече забранява на порнографските компании да използват рекламната им мрежа.


За да помогне на търговците на дребно да поддържат постоянна видимост в PLA, Google стартира "автоматични актуализации на елементите" в AdWords.


Стартира се AdWords 11. Google пуска напълно преработена версия на AdWords Editor, която поддържа няколко от функциите за групово редактиране, добавени наскоро в уеб интерфейса, и въвежда нови функции в инструмента за настолни компютри.

  • 2015


Google стартира услугата Smart Goals, която е предназначена за рекламодатели, които нямат или не могат да имат проследяване на реализациите на своите сайтове. Услугата обединява данни за конверсиите от хилядите сайтове, които са избрали да споделят данни с Google Analytics, и с помощта на изкуствен интелект идентифицира посещения, за които се смята, че е най-вероятно да се конвертират на сайта на рекламодателя.





Нова ера за Google Ads - 2015 до 2020 година


нова ера в google ads

  • Аудитории


20-те години но новия век бележат началото на прогнозиращия маркетинг, използващ изкуствен интелект и машинно обучение за идентифициране на намерения и прогнозиране на нуждите, поведението и резултатите от маркетинга на клиентите.


YouTube получава достъп до данните на Google за таргетиране на аудиторията, което ефективно подобрява представянето на рекламите и измерването им.


Въведена е и GA4, която предоставя на потребителите разширени прогнозни прозрения, по-дълбока интеграция с Google Ads, възможности за измерване между устройствата и по-ясен контрол на данните.

  • Ключови думи


За да запазят стандартите си за поверителност и да засилят защитата на данните на потребителите, от Google правят промени в своя отчет за условията на търсене, за да включват само термини, които са търсени от значителен брой потребители.


Продължават да инвестират в нови и ефективни начини за споделяне на информация, която дава възможност на рекламодателите да вземат важни бизнес решения.

  • Автоматизация


RSA и началото на края на разширените текстови реклами започва през 2020 г. Опцията за текстови реклами вече не е опция по подразбиране в падащото меню "Реклами".


Въвеждат се локални кампании, които имат за цел да стимулират посещенията в магазините. Google автоматично оптимизира рекламите в Търсене, YouTube, Карти и уебсайтове и приложения в рекламните си мрежи.


Smart Campaigns правят своя дебют. Те са предназначени за малки и местни фирми, които нямат специализиран маркетингов персонал и може дори да нямат уебсайтове.


Кампаниите са почти изцяло автоматизирани, а целите им включват телефонни обаждания, посещения на уебсайтове и заявки за упътване.


Развитие с бързи темпове - 2021 и 2022 година

  • Съвпадения на ключови думи


Сбогом, ключови думи с широко съвпадение. Google разшири обхвата на фразовото съвпадение.

  • Аудитории

Рекламодателите ще могат да използват кампании, таргетиращи зрители в YouTube и други приложения за свързана телевизия.


Рекламодателите могат да използват повторно аудиториите в различни кампании. Когато създадете аудитория, която да използвате в дадена кампания, Google Ads ще я запази, за да можете да я използвате отново в бъдеща кампания.

  • RSA


RSA рекламите позволяват на рекламодателите да въвеждат множество варианти на заглавия и рекламно копи, а Google Ads използва машинно обучение, за да определи кои варианти да използва въз основа на това какви заявки търсят хората.


Рекламодателите могат да видят рекламите в отчетите Top Paths, Model Comparison, Assisted Conversions и Path Metrics.

  • Автоматизация


Стратегиите за интелигентно офериране Target CPA (tCPA) и Target ROAS (tROAS) се обединяват съответно със стратегиите за офериране Maximize Conversions и Maximize Conversion Value.


Любимият на всички тип кампания, Performance Max, става достъпен за всички рекламодатели. PMax включва кампаниите Smart Shopping и Local, въпреки че в крайна сметка Google окончателно закри кампаниите Smart Shopping от януари 2022 г.


2023 година - нови продукти в Google Marketing Live


На тазгодишното издание на Google Marketing Live (GML) Google обяви силни нови рекламни продукти, базирани на изкуствен интелект:


  • Google Ads позволява създаване на кампании с помощта на разговорен AI;

  • Google Search Generative Experience интегрира реклами за търсене и пазаруване;

  • Google PMax добавя генеративен AI за създаване на текстови активи и изображения;

  • Google Ads създава активи, задвижвани от AI, които са насочени към заявки за търсене;

  • Google Product Studio предоставя на рекламодателите изображения, генерирани от AI;

  • Google: Merchant Center Next ще замени Merchant Center;

  • Google Ads добавя 2 нови типа кампании: Видеопрегледи, търсене на генератори.

  • Реклами в SGE


Google пусна реклами за търсене в Search Generative Experience (SGE) през август 2023 г. Всички реклами се появяват на определени рекламни позиции и носят етикет за спонсорирана реклама.


Търсачката искаше да оцени отблизо ефективността на рекламите и преживяванията на потребителите, затова първоначално не даде на рекламодателите възможност да се откажат от показването на реклами в тази нова платформа.

  • Demand Gen


Google замени Discovery Ads с Demand Gen и започна да внедрява новия продукт в световен мащаб през октомври 2023 г. Той има нови функции, инвентар и прозрения, както и подобрен поток за създаване на реклами.


"Кампаниите Demand Gen комбинират реклами с изображения + видео на едно място и могат да се използват за стимулиране на конверсии, посещения на сайтове и действия като регистрация и добавяне към количка в YouTube, Discover и Gmail", казват от Google.

Бъдещето на рекламите в Google - Данни, данни и още данни


бъдещето на google ads


В крайна сметка бъдещето на Google Ads през 2023 г. и отвъд е свързано с данните.


Google въвежда все повече от своя изкуствен интелект, за да допълни стратегиите ви, което ви позволява да достигнете до нови сегменти на аудиторията (дори и да не можете да ги видите точно в отчетите си).


Като рекламодател трябва да сте готови да събирате повече данни, на които можете да разчитате, за да увеличите успеха на Google Ads.


Ако имате нужда от персонализирана помощ в поддържането на своите реклами в Google, не се колебайте да се свържете с екипа на Digital Ink.





3 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page