top of page

Как да напишете впечатляващо резюме в LinkedIn

Писането на резюме в LinkedIn е една от онези задачи, които звучат лесно, докато не се опитате да ги изпълните. Веднъж заели се да създавате своето представяне, вероятно се сблъсквате с най-различни въпроси. Трябва ли да разказвате за предишните си работни длъжности? Да изброявате постиженията, сертификатите и дипломите си? Важно ли е всичко да бъде написано от първо лице? И прочие.


В тази статия ще разгледаме какво е добра идея да включите в LinkedIn профила си (и какво не), за да привлича внимание.

Резюме в LinkedIn


Резюмето на LinkedIn  представлява няколко параграфа текст, които се появяват непосредствено преди списъка с настоящите и предишните работни позиции на потребителя. LinkedIn дава ограничение до 2000 думи, но само първите три реда са видими, преди посетителят на профила да кликне върху "Виж повече".


Ако сте професионалист в областта на маркетинга, продажбите или изкуството, написването на резюме в LinkedIn е особено трудно. Вие не се насочвате към специалисти по подбор на персонал, а се обръщате се към потенциални клиенти и купувачи. За да привлечете вниманието им, трябва да бъдете малко по-креативни що се отнася до представяне на експертизата ви.


Повече от нас са свикнали да следват определен модел на автобиографиране - изреждане на ключови моменти от професионалния ни живот (учил съм в университет [X], след това се присъединих към компания [X] и т.н.). В това представяне обаче липсва ясен и обединяващ разказ, който да представи опита и придобитите по пътя качества. 


Факт е, че потенциалните клиенти не търсят просто човек с блестящ опит. Те се вълнуват от от това дали от отсрещната страна стои професионалист, който разбира проблема им и който вдъхва доверие. 


Резюмето ви трябва да говори за вашите умения, опит и професионални интереси, но и да демонстрира вашата натура и човечност.

Защо е важно доброто резюме в LinkedIn


Писането на резюме в LinkedIn може да изглежда като ненужна стъпка - особено ако поддържате профила си актуален. Може също така да ви се струва ненужно, ако не прекарвате много време в платформата или не си търсите работа.


Но от опит знаем, че доброто резюме в LinkedIn е от решаващо значение за успеха в кариерата. За търговците то може да бъде удобен инструмент за продажби, за други професионалисти то може да бъде врата към нова възможност за развитие в кариерно отношение.


Нека разгледаме причините, поради които непременно трябва да напишете резюме в LinkedIn:


  • Представяте се със свои собствени думи


Въпреки че предишните ви работни позиции може да са забележителни, те не са единственото, което хората трябва да знаят за вас. Резюмето в LinkedIn ще ви позволи да направите лично впечатление и да подчертаете постиженията и опита си по необикновено въздействащ начин.


  • Можете да покажете своята индивидуалност


Винаги се възхищаваме на резюмета в LinkedIn, които не се страхуват да покажат малко индивидуалност. Те са по свой начин интригуващи и остават в съзнанието дълго след като сме ги прочели. 


Помислете дали да не добавите щипка стил и хумор към резюмето си. Това ще даде на специалистите по подбор на персонал и на останалите потребители представа какво могат да очакват, ако се свържат с вас. 


  • Можете да се класирате по-високо в резултатите от търсенето в LinkedIn


LinkedIn използва секциите от профила ви в своя алгоритъм. Когато напишете резюме, богато на ключови думи, можете да станете по-видими за потенциалните клиенти и специалистите по подбор на персонал. Ключовите думи зависят от нишата, в която работите, затова те могат да варират при различните професии.

Как да напишем резюме в LinkedIn

  1. Създайте си план, преди да започнете да пишете

Макар че разполагате с 2000 знака пространство за резюмето си в LinkedIn, последното нещо, от което се нуждае аудиторията ви, са дълги, разтегливи параграфи без ясен преход от изречение към изречение.


Придържането към предварително определена структура ще ви помогне да общувате ясно и кратко.


Можете да обмислите вариант да вкарате изречение-закачка, което кара читателя да продължи да чете. Не забравяйте, че само първите 3 реда се виждат, когато потребителят влезе в профила ви. С „кукичката“ гарантирате, че той ще иска да прочете и останалото.


По-нататък в резюмето разкажете защо правите това, което правите. Обяснете в какво сте добри и как вашата експертиза е дала резултати в миналото. Важно е и да включите призив за действие - буквално кажете на четящия какво искате да направи, след като приключи със запознаването с резюмето ви.


Също така имайте предвид, че хората са склонни да сканират, а не да четат. Препоръчваме изреченията ви да са кратки и ясни и да обмислите разделянето на по-дългите параграфи на по-малки или на подточки. 

2. Привлечете читателите със силен уводен текст


Целта на първото изречение от резюмето ви в LinkedIn е да накара аудиторията ви да продължи да чете.


Има много начини да привличате читателите. Например можете да повдигнете въпрос, чийто отговор ще бъде даден по-надолу в текста, или да изкажете твърдение, което е толкова необичайно, че се нуждае от допълнителна обосновка.


Например можете да започнете така: „Отне ми повече от X години, за да науча тайната за Y, когато се случи нещо неочаквано."



3. Разкажете защо правите това, което правите


Хората се свързват повече с историите и ценностите, отколкото с простото „какво правите". Въпреки че „какво" е важно, помислете дали да не включите и „защо".


Разберете какво ви е привлякло към вашата професия и каква е вашата мисия, практикувайки я. Това ще направи профила ви в LinkedIn по-емоционално въздействащ.

4. Използвайте експертните си познания в бранша


Време да подкрепите мисията си с експертни познания. Опишете своя опит и квалификация в две-три изречения.


Да си представим, че вие сте маркетингов специалист, който използва LinkedIn, за да се свързва с потенциални клиенти. Резюмето ви трябва да говори за вашия експертен опит в бранша и за интереса ви да помагате на хората да постигат резултати и да извличат най-доброто от консултациите си с вас. 

5. Изтъкнете своите специални умения


След като представите експертните си познания, разкажете с 1-2 изречения върху какво сте фокусирани към този момент. Независимо дали целта ви е да се харесате на работодателите или на потенциалните клиенти, не забравяйте да посочите нещата, които правите добре, за да привлечете възможностите, които най-добре съответстват на вашите цели.

6. Предоставете данни, за да подкрепите резултатите си и да докажете експертните си познания


Време е да докажете, че всъщност сте експерт, като споделите конкретни данни от работата си. Не е необходимо да предоставяте списък с постиженията си, но може да бъде въздействащо да вплетете няколко от най-впечатляващите си успехи.

7. Споменете дали екипът ви в момента наема служители и поканете хората да кандидатстват


Това не е задължително, но ще ви послужи по няколко начина. Първо, ще покаже, че сте екипен играч, и второ, че сте ангажирани както с професионалното си израстване, така и с развитието на настоящата си компания.


Това е задължително, ако се занимавате с набиране на персонал, тъй като може да послужи като отличен инструмент за откриване на таланти. 

8. Подчертайте професионалните си интереси


След това е време да подчертаете професионалните си интереси. С какво помагате на другите? Каква е целта ви в тази дейност? Тъй като това са вашите интереси, не е необходимо да предоставяте данни, за да ги докажете.


Покажете, че сте решени да ги преследвате, и не забравяйте да звучите страстно по отношение на тях.

9. Включете призив за действие в информацията си за контакт


Вашето резюме трябва да завършва с това как проявяващите интерес могат да се свържат с вас. Ако искате да сключите работна сделка, включете списък на най-впечатляващите си клиенти.

10. Разделете големите текстови параграфи на по-малки


Ако установите, че резюмето ви е по-дълго (което не е проблем, стига да е завладяващо), опитайте да разделите големите параграфи, за да улесните четенето на потребителите. 


Когато първоначално разглеждат профил, много хора го сканират, търсейки общия контекст. Ако публикувате дълги абзаци, някои от вашите забележителни акценти може да се изгубят чисто и просто заради невъзможността (и желанието) на хората да четат в подробности.


Опитайте се да запазите текстовите си параграфи до две или три изречения максимум, за да направите резюмето си по-лесно за четене и осмисляне.

Какво да не изпуснете да включите в резюмето си LinkedIn


В зависимост от целта на вашия профил, вашето резюме трябва да включва 3-5 изречения, които описват: 


  • годините ви опит в дадената индустрия;

  • вашата област на експертиза;

  • видовете организации, с които сте работили;

  • вашите специални умения и какво ви се отдава най-много.


Мислете за вашето резюме в LinkedIn като за лична дигитална презентация - само с няколко изречения то трябва да даде на читателя ясна представа за това кой сте, какво ви отличава, какво предлагате и какво очаквате да направи потребителят (призив за действие).

Какво да (не) публикувате в резюмето си в LinkedIn

  • Сухо изброяване на автобиографични данни;

  • Клиширани изрази и терминология, която не разбирате;

  • Правописни или граматически грешки;

  • Вашата пълна житейска история.


Ако искате да ви помогнем да напишете най-доброто възможно резюме в LinkedIn, не се колебайте да се свържете с копирайтърския екип на DigitalInk.



4 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page