top of page
Снимка на автораDigitalink Team

10 основни умения, които всеки дигитален маркетолог трябва да знае (I част)

Актуализирано: 30.04

Дигиталната индустрия е необятна и може да се окаже предизвикателство за новодошлите маркетолози, които искат да намерят своята ниша. 


Ще го кажем още в началото на статията - важно е да се съсредоточите върху областите, които са от значение за бизнеса, който обслужвате.


И все пак, имайте предвид, че към момента има глобално търсене на маркетолози с разнообразни дигитални умения. 


Как бързо да си проправите път нагоре по корпоративната стълбица, как да се отличите от конкуренцията и как да станете успешен специалист на свободна практика? Вижте тези 10 основни умения, които ще ви помогнат да сте актуални в постоянно променящата се дигитална индустрия.

1. Видео маркетинг


Видеото продължава да завладява живота ни в интернет и тази тенденция не се очаква да отмине. Хората обичат да гледат видеоклипове, особено в социалните медии, а 8 от 10 души са направили покупка, след като са гледали рекламен видеоклип за дадена марка. 


Според изследването The State of Video Report за 2023 г. 93% от дигиталните агенции в световен мащаб са използвали поне веднъж видео съдържание в свои стратегии, а 87% съобщават, че това е довело до положителни резултати и възвръщаемост на инвестициите (ROI). 


Имайте предвид, че това са свободни статистически данни, които ще варират в зависимост от това кого питате, но смисълът е, че общо погледнато, видеата имат много по-висока конверсия, ангажираност и SEO класиране.


Какво прави видео съдържанието толкова привлекателно? Фактът, че визуално кара всичко да изглежда по-лично и интересно. Когато хората виждат лицето на човека, който популяризира дадена марка, те са по-склонни да се доверят на конкретния бизнес. Освен това видеото е само по себе си универсално съдържание, което може да се използва в различни платформи. 


Не е задължително специалистите по дигитален маркетинг да знаят всичко за видеопродукцията. Но е важно като начало да можете да правите прилични клипове, без да наемате професионалист. 

2. SEO и SEM


Оптимизацията за търсачки (SEO) е ключова за всички нива на дигиталния маркетинг и всеки, който се занимава с него, трябва да има основни познания в тази област. 


Можете да оставите високотехнологичните, бек-енд неща на по-техничните хора в екипа, но знанието за това как наистина работи SEO и солидното разбиране на най-добрите практики и оптимизацията на съдържанието са от решаващо значение за провеждането на успешна кампания. 

3. Маркетинг на съдържанието


Съдържанието е в основата на дигиталния маркетинг и то ще продължи да бъде важна част от него, независимо какво се случва. Трябва да можете да създавате висококачествено, съобразено със SEO съдържание за много канали и да разбирате как да оформяте ефективна content стратегия, за да ангажирате и конвертирате аудиторията. Включително и да знаете кои са най-добрите начини за използване на ChatGPT и други технологии с изкуствен интелект.


Важно е да отбележим, че съдържанието може да има много форми - от видео до постове в социални мрежи, имейли, уеб съдържание, блогове, електронни книги, видеоклипове, платена реклама в Google и пр. 

4. Данни и анализи


Независимо от това в коя сфера на дигиталния маркетинг сте най-активни, анализите би трябвало да заемат централно място в стратегията ви, с цел взимане на по-добри решения, базирани на данни. Наблюдението и отчитането чрез инструменти като Google Analytics е доста просто, но сложната част идва когато трябва да съберете и използвате тази информация, за да научите повече за поведението на потребителите и да я приложите към решения, които увеличават трафика и реализациите.


Повечето бизнеси (дори и малките) разполагат с огромни количества данни за проследяване и маркетолозите трябва да разбират как да ги анализират и използват в своя полза. Компаниите винаги ще търсят хора, които не само умеят да „четат" данни, използвайки техническите си умения в областта на маркетинга, но и да извличат стойност от тях. 


Имайте предвид, че не е задължително да се придържате към една платформа за анализ. Разгледайте други алтернативи на Google Analytics, за да видите дали те биха работили по-добре за вас.

5. Дизайнерско мислене и планиране


Дизайнерското мислене е термин, който се отнася до начина на подхождане към проблемите от гледна точка на потребителя. Подходът по същество ни насърчава да мислим по начин, ориентиран към човека, когато решаваме мащабни и сложни проблеми.


Този процес има 5 ключови фази: съпричастност, дефиниране, идея, прототип и тестване. Причината, поради която този подход работи добре, е, че голяма част от него е (или трябва да бъде) съсредоточена върху потребителското изживяване, което е от ключово значение за успеха.


Друго интересно нещо за този подход е, че той може да се използва нелинейно: възможно е да стигнете до фазата на тестване и след това да се върнете към средната фаза, за да преразгледате идеите си.




12 преглеждания0 коментара

Comments


bottom of page