6. Владеене на социални медии
Като маркетолог е важно да имате познания за маркетинга в социалните медии. Трябва да разберете, че това не е толкова просто, колкото да създадете публикация и да я публикувате. Съдържанието ви трябва да е добре премислено, целенасочено и да се откроява, така че хората да бъдат привлечени от него. Важно е също така да разберете силните страни на всяка платформа и дали тя ще е подходяща за вашата аудитория.
Например, ако сте фитнес марка с клиентска база от 20-30-годишни хора, тогава TikTok може да помогне за повишаване на осведомеността за марката. Можете да публикувате видеоклип на клиенти по време на фитнес занимание или промоционален видеоклип, показващ какво предлагате.
И обратното, ако доставяте компютри за сектора B2B, LinkedIn може да ви помогне да създадете връзки и да се включите в нишови групи, които да насърчават бизнеса.
Въпросът е да познавате аудиторията си, да създавате релевантно за нея съдържание и да използвате правилните социални мрежи.
7. Маркетинг по имейл
Имейлите са основен инструмент за всеки маркетолог. Той ви помага да общувате с аудиторията си и да предоставяте персонализирани съобщения чрез сегментиране.
Има много страхотни приложения, които могат да помогнат в работата с електронна поща (напр. MailChimp, Marketo и пр.), така че е важно да се запознаете с тях. Също така трябва да имате списъци, чрез които да поддържате ред в контактите си. Можете да използвате и автоматизация, за да изпращате подходящи съобщения на редовни интервали, за да ангажирате отново и отново потенциални клиенти.
Според Litmus за всеки 1 долар, похарчен за маркетинг по електронна поща, можете да очаквате средна възвръщаемост от 36 долара, така че си заслужава да отделите време и енергия за e-mail стратегията си, за да останете в центъра на вниманието на своята аудитория.
8. Бъдете технически грамотни
Тъй като индустрията се ръководи от технологиите, трябва да умеете да се учите в движение.
Ако сте роден дигитален специалист или представител на поколението Z, това вероятно ще бъде ваша втора природа. Но по-възрастните маркетолози трябва да отделят известно време, за да научат не само конкретни технологии, но и да се запознаят с често използвани софтуери и тактики, като например инструменти за слушане на аудиторията или SEM.
Също така може да е полезно да се запознаете с основите на уеб кодирането, използването на системи за управление на съдържанието (CMS), както и с инструментите за изкуствен интелект и въпросите, свързани с поверителността на данни.
9. Бъдете убедителни
Един открояващ се лидер в областта на дигиталния маркетинг не само ще притежава отлични умения за работа с хора, но и ще може да съчетава аналитичното мислене с творческото решаване на проблеми. Това ще помогне на екипа му да предлага иновативни идеи за маркетингови кампании, които движат бизнеса напред.
Голяма част от работата ви е да имате отлични умения за убеждаване и оказване на влияние. Можете ли да убедите някого да закупи даден продукт? А какво ще кажете за убеждаването на другите ръководители на екипи, че вашата идея е най-добрата?
Не става въпрос за спорове, а за увереност, че знаете какво правите, и да го демонстрирате.
10. Акцентирайте върху необичайните си умения
Що се отнася до т.нар. soft skills, дигиталните маркетолози трябва да са любопитни и гъвкави, да мислят стъпка напред, да са ориентирани към бизнеса и към стратегията. Но в тази област има място за всякакви личности и умения. Така че трябва да използвате своята уникалност в своя полза, за да останете конкурентоспособни в бранша.
Имате ли нужда да обмените опит с професионалисти в дигиталния маркетинг, или търсите да наемете дигитална агенция за развитието на своя бизнес? Какъвто и да е случаят, можете да се свържете с екипа на DigitalInk.
Comments