И така, след като вече знаете повече за това какъв тип инфлуенсъри имате на разположение и какви възможности за сътрудничество можете да им предложите, дойде време да разгледаме начините за изграждане на ефективна маркетингова кампания с помощта на създатели на съдържание.
Ето някои важни стъпки, които ще ви помогнат да планирате:
1. Определете своите цели и ключови показатели за ефективност
Преди да стартирате каквато и да е кампания с инфлуенсъри, трябва да определите целите или ключовите показатели за ефективност (KPI) на кампанията. Искате ли да повишите осведомеността за марката, да популяризирате нов продукт или да привлечете потенциални клиенти?
2. Потвърдете бюджета си
На този етап трябва да потвърдите бюджета, който ще ви е необходим за промотирането на вашата марка или продукт от страна на инфлуенсъра. Разходите варират в зависимост от инфлуенсъра, мрежата и обхвата на кампанията.
3. Изберете социалната платформа, в която искате да промотирате
Уверете се, че сте избрали правилната платформа за вашата аудитория, сектор и тип кампания. Видеосъдържание ли искате да представите, статия в блог или снимков материал? Видът на съдържанието ще определи платформата - TikTok, Instagram и YouTube са чудесни за видеоклипове, докато блог материалът ще се представи добре в X и LinkedIn. Facebook засега се справя добре с почти всички видове съдържание.
4. Намерете своя инфлуенсър
Изборът на подходящ инфлуенсър е от съществено значение и има няколко особености, които трябва да се вземат предвид:
Вид и качество на аудиторията: дали неговите последователи са идеалната целева аудитория, която се опитвате да достигнете и ангажирате?
Предпочитана социална мрежа: какви социални канали използва ефективно? Как тези канали се възприемат от вашата аудитория?
Качество на съдържанието: създава ли съдържание, което съответства на ценностите на вашата марка?
Автентичност: изглежда ли истински и правдоподобен, когато рекламира продукти?
Личностни характеристики: стилът на общуване и личността му съответстват ли на ценностите на вашата марка?
Степен на ангажираност: каква ангажираност обикновено получава от своите последователи? Колко често ще представя вашия продукт? Колко често публикува ново съдържание?
Заплащане: как предпочита да му се плаща (CPA комисионна, CPC трафик или фиксирани такси)? Работи ли това за вашия бюджет и цели?
5. Свържете се с идеалния инфлуенсър
След като идентифицирате подходящите инфлуенсъри, осъществете контакт с тях. Можете да направите това чрез имейл или в социалните медии, но бъдете открити, приятелски настроени и честни по отношение на това, което искате. Разкажете им малко за вас и вашата марка. Не се страхувайте да включите подробна информация, която ще привлече вниманието им и ще им даде възможност да разберат дали сътрудничеството представлява интерес за тях. След като бъдат ангажирани, трябва да определите такси и условия и да обмислите сключване на договор.
6. Разработете кампанията заедно
Това е най-забавната част, тъй като можете да активирате кампанията с избрания от вас инфлуенсър и да видите какво ще се случи онлайн. Не забравяйте да използвате параметри за проследяване и подходящи хаштагове, които да наблюдавате в продължение на определена времева рамка.
7. Проследявайте изпълнението
С въведените ключови показатели за ефективност и цели можете да наблюдавате изпълнението на кампанията. Това може да стане в социалната платформа, а също и на вашия уебсайт чрез Google Analytics или вашия CRM. Инфлуенсърът също трябва да отговаря за предоставянето на данни за ефективността.
Смятаме, че сте готови да започнете по-сериозно обмисляне на следващата си рекламна кампания, в която да включите внимателно подбран инфлуенсър. Възможни са всякакви сценарии - пълно припокриване на визиите и успех или сериозно разминаване и загуба на време. При всички положения приключението си заслужава и ще ви научи на много.
Comments