top of page

Видове инфлуенсъри и маркетингови стратегии, свързани с тях (I част)

Актуализирано: 12.12.2023 г.


Като маркетолози знаем колко ценен е добрият инфлуенсър. Маркетингът с влиятелни личности в социалните мрежи може да ви помогне да достигнете до целева аудитория или конкретна ниша, с което да стимулирате ефективността на вашата рекламна кампанията. Независимо дали става въпрос за повишаване на осведомеността за марката, генериране на потенциални клиенти, или увеличаване на продажбите, инфлуенсърите са маркетингова сила, която никой вече не пренебрегва.


Работата със създател на онлайн съдържание означава, че вашата марка може да се възползва от неговата артистичност и автентичност. Инфлуенсърите са креативни личности с умение да създават съдържание, което се харесва на конкретна аудитория, която е твърде вероятно да се окаже заинтересована от вашия бизнес. 


Подобна колаборация (между вас и разумно подбран инфлуенсър) може да създаде условия за бързо набиране на популярност в платформи, в които може би все още нямате стабилно присъствие. 


Маркетингът с инфлуенсъри обаче не е лесна работа. Не става въпрос само за намиране на човек с много последователи, а за „наемане“ на правилния създател на популярно съдържании извличане на максимална полза от това сътрудничество. 


В следващите общо 3 материала, посветени на маркетинга с инфлуенсъри, ви предлагаме сбито, но изчерпателно ръковоство за всичко, което ви е необходимо да знаете за нишата:


Видове инфлуенсъри


Има повече от една категория инфлуенсъри. Работата с всеки един от тях може да повлияе положително на маркетинговата ви кампания, като значително увеличи обхвата на посланията ви. Трябва обаче да сте сигурни, че сте избрали правилния тип инфлуенсър. Нека разгледаме различните категории:


  • Мега инфлуенсъри - с над 1 милион последователя; често този тип личности са повече известни, отколкото влиятелни и причината за това се крие в голямото разнообразие от хора, които ги следват. Освен това взаимоотношенията на мега инфлуенсърите с отделните им последователи са доста дистанцирани, което не предполага стабилно изградено доверие помежду им.

  • Макро инфлуенсъри - между 100 хиляди и милион последователя; за разлика от повечето мега инфлуенсъри те обикновено печелят слава през самия интернет, благодарение на добре развиващ се блог, влог, подкаст или профил в социалните мрежи. Те създават вдъхновяващо и занимателно съдържание, което се харесва на достатъчно широка аудитория. Инвестирането в макро инфлуенсър е добра идея, особено ако целите да стигнете до по-мащабна социална група (жени, мъже, майки и пр.). 

  • Микро инфлуенсъри - между 1000 и 100 хиляди последователя; микро инфлуенсърът се фокусира върху конкретна ниша или област и обикновено се счита за експерт по темата. Той има по-близки взаимоотношения с публиката си и това често се дължи на възприемането им като лидери в дадена сфера. Микро инфлуенсърите, за разлика от знаменитостите или макро инфлуенсърите, често имат много еднородна аудитория, което е добре за всяка целенасочена рекламна кампания.

  • Нано инфлуенсъри - това е сравнително нова порода инфлуенсъри. Те обикновено имат по-малък брой последователи в сравнение с микро инфлуенсърите - по-малко от 1000 последователя. Представете си създател на съдържание, който има влияние в своята общност. Той може да предложи (при това доста успешно) продукт или услуга на свои приятели, познати, семейство и шепа непознати, които му симпатизират. Едно от предимствата на инвестирането в нано инфлуенсъри е, че те имат най-високо ниво на ангажираност. Поради тази причина много марки започнаха да поставят по-голям акцент именно върху тях.

Маркетинг с инфлуенсъри - какво да правите и какво не



Маркетинг с инфлуенсъри

Има няколко важни съвета, които трябва да обмислите около своите маркетингови кампании със създатели на съдържание. 

Споделяйте създаденото от инфлуенсъра навсякъде в собствените си социални мрежи


С цел сътрудничеството ви да се разгърне и да достигне до максимално много хора, не забравяйте да обсъдите с инфлуенсъра възможността да използвате (reshare-вате) неговото съдържание във всички свои социални канали. Не мислете, че това ви е изначално позволено. Независимо, че сте рекламодателят, нямате права над съдържанието, което публикува инфлуенсърът. То си остава негово авторско право, освен ако изрично не сте се разбрали друго.

Изграждайте взаимоотношения


Въпреки че може да е изкушаващо да прескачате от един инфлуенсър на друг, изграждането на взаимоотношения с отделните създатели на съдържание е изключително ценно. Когато дадена публична личност е част от множество ваши кампании, това помага тя да бъде още по-автентична, когато говори за вашата марка, а това изгражда доверие сред аудиторията.

Подкрепяйте инфлуенсърите


Преди да се свържете с даден инфлуенсър, не се колебайте да се ангажирате активно с неговото съдържание и да покажете подкрепата си. Докато трае сътрудничеството, присъствайте и бъдете активни в каналите му и продължете да го правите и след края на сътрудничеството. Това се нарича създаване на стойностни колегиални отношения, от които за в бъдеще може да се извлече още повече полза и за двете страни.

Не бъдете маниаци на тема контрол


Важно е да не бъдете прекалено педантични и контролиращи, когато работите със създатели на съдържание. В крайна сметка това е сътрудничество и вие трябва да се възползвате максимално от тяхната креативност, оригиналност и връзка с публиката. Важно е в началото да зададете своите конкретни насоки и предварително да одобрите сценария, който замисля инфлуенсърът за вашата кампания. Но след това му позволете да развихри въображението си и да създаде съдържание в неговия си характерен стил. Дори да не ви допада напълно крайния продукт, приемете артистичната авторска позиция и се намесете само ако има непочтени или драстични разминавания с предварителната ви уговорка.

Не бъдете многозначни и нерешителни в предварителните преговори


Когато изпращате първия си имейл за контакт с инфлуенсър, бъдете много ясни и точни относно това кои сте вие и какво представлява вашият продукт. Не забравяйте да посочите какво харесвате в съдържанието на инфлуенсъра, защо смятате, че именно той би бил подходящ да представя вашата марка и кои конкретни постове/фотографии/ видеа/ статии от неговия репертоар ви допадат най-много. Освен това е добре отначало да кажете какви ключови показатели за ефективност (KPI) ще следите по време и след изтичането на кампанията.



4 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comentarios


bottom of page