За милиони потребители по света Facebook продължава да бъде първият (а за някои и единствен) акаунт в социалните мрежи. Особено популярен e сред българското население, макар в по-голямата си част младото поколение да се подвизава в Tik Tok и Instagram.
Пътят на всяка марка в социалните медии започва с бизнес страница във Facebook. Страницата ви позволява да се свържете с цялата база от потребители на Facebook и да разширите обхвата си и в Instagram.
Въпреки това, също като вас, множество малки, средни и големи бизнеси във Facebook се конкурират за вниманието на аудиторията. Извличането на максимална полза от присъствието ви във тази медия изисква конкретна стратегия, последователни усилия и платена реклама.
В статията споделяме с вас съвети и трикове, от които се нуждаете за успеха на бизнес страницата си във Facebook. Обхващаме всичко - от как да създадете бизнес страница до това как и кога да споделяте публикации, да пускате реклами и пр.
Facebook - добро място за продажба на продукти и услуги
Чудите се дали Facebook наистина си заслужава енергията и времето ви? Ако имате бизнес в областта на електронната търговия, навлизането във Facebook пространството е задължително. Смята се, че 37% от потребителите на Facebook пазаруват от платформата.
С подходящо съдържание можете да се превърнете във viral потребител, който повлича след себе си хиляди последователи и клиенти. Ако постът ви (независимо от формата, макар видеото да е сред най-предпочитаните) впечатли бързо голяма аудитория, за едно денонощие можете да спечелите не малко пари.
Дори хората да не осъществят плащане веднага, те могат да споделят съдържанието ви и да ви набележат за евентуална по-късна покупка. При всички случаи печелите вие - по-широка разпознаваемост и доверие.
Функции като Facebook Shop, Meta Pixel и Audience Insights улесняват връзките на бранда с клиентите. Можете да правите всичко - от ретаргетиране до достигане до нови клиенти, за да развиете марката си.
С малко обучение можете да използвате силата на алгоритмите на Facebook, за да достигнете до купувачите в идеалния момент. Например, ако продавате обувки, Facebook ще покаже рекламите ви за обувки на клиенти, които търсят обувки в Google.
Дори ако сте хиперлокален бизнес като кафене или салон в конкретен град, все още се нуждаете от бизнес страница във Facebook за по-добри продажби. Можете да я използвате, за да се ангажирате с Facebook групи в местната общност и да се свържете с онези, които имат достъп до вас.
Как да създадете бизнес страница във Facebook
Ще ви е необходим личен профил във Facebook. А после:
В раздела Page щракнете върху Create New Page.
Добавете името и категорията на страницата си.
Въведете основната си бизнес информация и натиснете Create.
Добавете още подробности, като например контакт, работно време и местоположение. Следва бутон Next.
Добавете снимки на профила и корицата. Придържайте се към логото на марката, когато е възможно, и не копирайте съдържание от други бизнеси.
За да накарате хората да се свържат с вас бързо, можете да изберете един от бутоните за действие Shop Now, Message, Whatsapp, Learn More и други подобни. Щракнете върху Next.
Поканете познати хора да се свържат с вашата Страница.
И накрая - Done.
Това е всичко - готови сте. Сега можете да създавате публикации, да споделяте съдържание от други страници, да следвате и харесвате, да оставяте коментари и да разговаряте с клиенти. Можете също така да стартирате реклами и платени кампании, за да спечелите повече последователи.
3 въпроса, с които да стартирате
След като страницата ви е създадена, помислете как ще я използвате. Изключително важно е да имате ясна представа за бизнес целите си и какво се стремите да постигнете с помощта на Facebook.
В началото повечето нови марки се фокусират върху своята разпознаваемост. Ранните цели обикновено са насочени към процентно увеличение на броя на последователите и харесванията всеки месец. За съжаление, начинът, по който работят социалните медии, изисква да изградите доверие, преди да продадете каквото и да било. Доверието обикновено се измерва посредством повече споделяния и коментари на съществуващите на страницата ви постове. Трябва също така да се опитате да съберете позитивни отзиви.
След като тази основа е положена, можете да се стремите към други цели, като например стимулиране на продажбите и генериране на потенциални клиенти.
Познаването на аудиторията е от ключово значение за създаването на съдържание, което резонира с нея. Започнете, като определите демографските характеристики на идеалния си клиент (възраст, пол, местоположение и интереси). Инструментът Insights на Facebook предлага ценни данни за това кой и как взаимодейства с вашата страница. Използвайте тази информация, за да прецизирате целевата си аудитория и да адаптирате съобщенията си, за да отговорят на техните нужди и предпочитания.
Обръщайте внимание на активността на интересуващите ви потребители спрямо вашите постове. Високата ангажираност е доказателство за съдържание, което резонира с интересите им. Анализирайте какъв тип съдържание се представя най-добре, за да можете да произвеждате повече от това, което аудиторията ви обича.
Клиентите вече посещават бизнес страниците на конкуренти във Facebook. Струва си да анализирате тяхната активност, за да откриете пропуски във вашата собствена стратегия. Обърнете внимание на това кои видове публикации генерират най-голяма ангажираност при тях, как общуват с клиентите си и имат ли някаква конкретна стратегия, която редовно прилагат. Това може да ви даде насоки и вдъхновение как да бъдете успешни, но и отличаващи се като бизнес.
Още съвети за подобряване на бизнес страницата ви във Facebook
Успехът във Facebook е свързан преди всичко с изграждането на общност. Не просто да промотирате продукти и отстъпки. Трябва да накарате клиентите да се свържат и да се ангажират с вас отвъд това, което продавате. Това може да стане чрез популяризиране на каузи, провеждане на обучения, раздаване на безплатни подаръци, организиране на събития и/или всеотдайно обслужване на клиенти.
Ето няколко ценни съвета.
Планирайте съдържанието си за Facebook
Съдържанието е в основата на успеха в социалните медии. Трябва да публикувате постоянно, за да бъдете винаги на предна линия и в центъра на вниманието на вашата аудитория.
Като собственик на малък бизнес е лесно да се откажете от социалните медии и да прекарате седмици и месеци, без да публикувате нищо. Ако обаче не публикувате твърде дълго, Facebook прогресивно ще намалява видимостта ви пред потенциални клиенти. Това означава, че трябва да похарчите повече за следващата си рекламна кампания, за да достигнете до същия брой хора.
Редовното публикуване на качествено съдържание изисква предварително планиране с помощта на календар. Помислете за предстоящите празници и планирайте постове около тях. Календарът с дейности също така ще ви помогне да планирате промоции, оферти и продажби.
Поствайте съдържание в различен формат и с различна насоченост
Не е задължително да създавате уникално или промоционално съдържание всеки път, когато публикувате. Можете да следвате различни стратегии за публикуване, като например:
Правило 5:3:2
5 публикации трябва да бъдат курирани от други източници, от които аудиторията ви се интересува;
3 поста трябва да са уникално съдържание;
2 поста да са лично или забавно съдържание, което сближава марката и аудиторията.
Правило за третините
Правилото на третините е друга стратегия за съдържание, която се застъпва за балансиран подход:
Една трета от съдържанието популяризира бизнеса ви и стимулира конверсиите;
Една трета е съдържание от други източници, което предоставя стойност на вашата аудитория;
Една трета е посветена на личното взаимодействие с вашата аудитория за изграждане на взаимоотношения.
Правило 80/20
Правилото 80/20 се прилага в социалните медии, за да подскаже, че:
80% от съдържанието трябва да информира, образова или забавлява аудиторията ви, като предоставя стойност и изгражда доверие в марката;
20% от съдържанието ви може да бъде пряко свързано с вашата марка, като популяризира продукти или услуги.
Въз основа на горното правило, можете да публикувате съдържание като:
Статии, свързани с вашите продукти;
Връзки към инфографики, статии, блогове;
Забавни мемета и видеоклипове;
Истории от зад кулисите или за служители;
Малък процент от публикациите могат да бъдат рекламно съдържание за вашите продукти.
Споделяне на видеоклипове
Много потребители се ангажират с платформата само чрез видеоклипове. Кратките видеоклипове се показват автоматично в информационния поток на последователите ви. Можете също така да провеждате сесии на живо и да разговаряте директно с клиентите. Можете да виждате техните коментари и да им отговаряте в реално време. Клиентите също така могат лесно да ви намерят в раздела Live Now на платформата.
Създаване на група във Facebook
Създаването на група, свързана с вашата марка, е чудесен начин за изграждане на общност. Групите НЕ трябва да бъдат „продажбени“, а да са свързани с конкретни предизвикателства или интереси на вашите купувачи.
Например, ако продавате:
Здравословни храни - създайте група за отслабване;
Обувки - създайте група за обичащите да ходят пеша из града;
Кухненски артикули - създайте група за рецепти;
Храна за домашни любимци - създайте група на собствениците на животни.
Вашата група трябва да насърчава дискусиите, споделянето, задаването на въпроси и отговарянето на тях. Можете да популяризирате съответните продукти, като коментирате в отговорите или от време на време в конкретна тема. За да постигнете успех, ще трябва да създадете правила на групата и да назначите модератор.
Заложете на ексклузивни партньорства
Facebook ви дава възможност да си партнирате със сродни марки. Например, ако продавате детски играчки, можете да си партнирате с местен детски център и да промотирате взаимно публикациите и продуктите си. По същия начин, ако продавате кухненски продукти, можете да си партнирате с марки хранителни стоки.
Използвайте възможността за създаване на връзки, общности и мрежи, за да се свържете с ключови играчи във вашия сектор.
Провеждане на събития
Много потребители активно търсят безплатни и платени събития и неща за правене във Facebook. Създаването и провеждането на събития ви дава достъп до съвсем нова база от аудитория с минимални разходи.
Ако тепърва започвате, помислете за участие в отраслови мероприятия, организирани от други. Можете да спонсорирате щанд или да изнесете беседа и да поканите вашите последователи във Facebook да присъстват. С разрастването си можете да организирате свои собствени събития и беседи, които представляват интерес за вашата аудитория.
Съществува и възможност да провеждате онлайн събития и форуми на живо, където можете да предложите на аудиторията си безплатни възможности за обучение и покупка.
Добро обслужване на клиенти
Изключително важно е да се ангажирате ефективно с клиентите в платформата. Facebook възнаграждава собствениците на фирми, които активно отговарят на коментарите на клиентите, харесват и споделят публикациите им.
Най-важното е да отговаряте незабавно, когато те разговарят с вас чрез Facebook Messenger. Ако отговорите на 90% от клиентите в рамките на 15 минути, получавате зелената значка „Много отзивчив“ на страницата си. Значката насърчава повече клиенти да се свържат с вас и да купуват от вас.
Рекламирайте във Facebook
Провеждането на успешни рекламни кампании във Facebook изисква известна подготовка в областта на маркетинга в социалните медии. Facebook предлага разнообразни видове реклами, които отговарят на различни бизнес цели.
Можете да изберете целта на рекламата си, да определите аудиторията си и да зададете бюджета си. Също така имате достъп до анализи за проследяване на ефективността на рекламите ви.
Бюджетиране и плащане
Facebook ви позволява да избирате между модел на плащане „цена за клик“ (CPC) или „цена за импресия“ (CPM). Той ви таксува въз основа на броя на кликванията или импресиите (показванията), които рекламата ви получава.
Рекламите във Facebook работят на базата на система за наддаване. Колкото по-висока е офертата ви, толкова повече хора виждат рекламата ви. Можете да зададете дневен или доживотен бюджет за рекламите си. Facebook изразходва посочената от вас сума. Той няма да ви таксува повече от дневния ви лимит. Ако изберете доживотен бюджет, той ще бъде разделен на продължителността на кампанията ви, за да се определи дневният лимит.
От съществено значение е да започнете с ясен бюджет и да го коригирате въз основа на резултатите и събраните аналитични данни.
Таргетиране на аудиторията
Силата на Facebook Ads се крие в нейните възможности за таргетиране. Трябва да определите аудиторията си въз основа на демографски данни, интереси, поведение и др. Подробните опции за таргетиране ви позволяват да достигнете до подгрупа от потребители на Facebook, които е най-вероятно да се ангажират с вашата реклама и да закупят вашия продукт.
Инструментът Audience Insights на Facebook предоставя информация за вашите настоящи и потенциални клиенти. Той предлага данни за демографските характеристики, интересите и използването на Facebook от вашата аудитория. Можете да адаптирате рекламите си, за да отговорят на техните нужди и да подобрите ефективността им.
Meta Pixel
Meta Pixel е важен инструмент за проследяване на ефективността на вашите реклами. Това е ред код, който поставяте на уебсайта си, за да проследявате конверсиите от рекламите във Facebook. Той проследява посетителите на сайта, които идват на вашия сайт от рекламите ви. Той може също така да показва подходящи реклами на новите посетители на сайта, след като те попаднат на дадена страница на сайта и се върнат във Facebook.
Използването на данните от Meta Pixel може да ви помогне да разберете по-добре поведението на аудиторията си и да усъвършенствате рекламните си стратегии за подобряване на възвръщаемостта на инвестициите.
Екипът на Digital Ink остава насреща за съдействие по отношение на създаването и поддържането на Facebook бизнес страница, както и за всички въпроси и нужди, свързани с рекламирането в социалните медии.
Comments