top of page

7 основни тенденции в търсенето през 2024

Бъдете с една крачка пред всички останали, следейки най-големите тенденции в търсенето. Те ще имат силно влияние в дигиталния маркетинг през 2024 година. 


Има една приказка - „Ако се дебнем, ще се хванем“. Тя важи с пълна сила за надпреварата между бизнеси и потребители. Добрите търговци знаят, че „дебненето“ на клиентите (техните желания, търсения и болки) е от решаващо значение за успеха на всяка кампания. А лесното намиране на даден бранд е въпрос на търсене, което става бързо и лесно, без излишни пречки и усложнявания на процеса.


В този ред на мисли ви предлагаме няколко интелигентни стратегии за повишаване на вашата разпознаваемост и безпроблемното ви намиране в огромния информационен интернет океан.


През 2023 г. станахме свидетели на възхода на търсенето с изкуствен интелект и на значителна еволюция на SERP с появата на Search Generative Experience на Google, както и на Bing Copilot (преди това Bing Chat).


Новият AI модел на Google, Gemini, е най-големият и най-усъвършенстваният, способен да разбира текст, код, аудио, изображения и видео. Очакваме пълния му потенциал да бъде разгърнат през 2024 г.


Междувременно Google продължава да подчертава значението на качеството на съдържанието и потребителското преживяване, като същевременно използва модели с изкуствен интелект като ключов компонент за класиране. 


Google намира за приемливо AI генерираното съдържание, стига то да е изключително релевантно и да предлага стойност. 


От решаващо значение през следващите 12 месеца ще е и укрепването на техническата част на вашата платформа с цел подобряване на откриването ѝ и преживяването, което предлага.


Предстои да разберeте кои са 7-те ключови тенденции, които неминуемо ще повлияят на вашата дигитална стратегия през 2024 г.

1. SERP и визуална оптимизация


Постоянната оптимизация на SERP ще бъде от решаващо значение. Продължавайте да публикувате бързо зареждащи се страници, пълни с релевантно, полезно, ценно и уникално съдържание. 


Някои конкретни области, на които да дадете приоритет:


  • Експериментални/информационни видеоклипове;

  • Уеб истории;

  • Подкасти;

  • Уебинари;

  • Визуална оптимизация;

  • FAQ (често задавани въпроси).

2. Полезно съдържание


През 2024 г. ще бъде от съществено значение да имате солидна стратегия за съдържание:


  • Намерете и запълнете съответните пропуски в съдържанието;

  • Прегледайте ефективността на съдържанието;

  • Създавайте персонализирано съдържание въз основа на намеренията на потребителите;

  • Създавайте и оптимизирайте различни видове полезно съдържание (напр. актуално и информационно, локализирано, визуално).


Целта ви е да демонстрирате високи нива на E-E-A-T, да публикувате съдържание, написано или прегледано от експерти в съответната област, както и да демонстрирате практически опит.


Всяко търсене се случва, защото някой иска или се нуждае от нещо. Съдържанието ви трябва да помага на търсещите да постигат цели или да изпълняват задачи. Начинът, по който потребителят взаимодейства с вашето съдържание, е също толкова важен, колкото и самото съдържание.


За да направите това, маркетинг стратегията ви трябва да вземе предвид личността на вашия идеален купувач. Създавайте съдържание въз основа на пътуването на потребителя във всяка точка на контакт. Проучете клиентите си и се уверете, че съдържанието и UX съответстват на стратегията.


Особено ако използвате AI инструменти за генериране на съдържание, задължително съблюдавайте следните неща: 


  • Какви типове съдържание се представят добре;

  • Как да „очовечите“ съдържанието;

  • Как да прогнозирате ефективността на стратегията си.

3. Експертно съдържание


Взаимодействието с потребителите и тяхната ангажираност са важни фактори, които определят резултатите от търсенето в Google.


Google иска да възнагради всяко съдържание на експертно ниво, което е убедително и отговаря на нуждите на търсещите.


Вашата цел през 2024 г. трябва да бъде да подобрите качеството на съдържанието си и по този начин да въздействате позитивно на преживяването на потребителите. 

4. Персонализирано преживяване


Персонализирано преживяване


Главният изпълнителен директор на Google заяви, че търсенето ще се развие съществено през следващите 10 години. То ще става все по-персонализирано, за да въздейства на потребителите.


Може би затова на 15 ноември Google представи персонализирано изживяване при търсене, включително нов бутон "Следвай" (Follow), за да показва на търсещите повече информация за това, което ги интересува, директно в резултатите от търсенето.


Вие също трябва да предоставяте на клиентите си персонализирани изживявания въз основа на това кои са те, какво търсят и откъде идват.


Това означава по-тясна интеграция с вашите системи CDP (платформа за данни за клиентите) и CRM (управление на взаимоотношенията с клиентите), за да се гарантира съвършеното преживяване.


Чистите данни, сегментирането на аудиторията и базираните на данни кампании за персонализиране на преживяването са критични стратегии за победа през 2024 г.

5. Многоканален подход


Възползвайте се от всички възможни канали и типове съдържание:

  • Видеоклипове;

  • Изображения;

  • Често задавани въпроси;

  • Новини;

  • Уебинари и пр.


Бъдете навсякъде. Бъдете последователни.

6. Местната стратегия трябва да бъде по-персонализирана, локализирана и основана на преживяванията на клиентите 


Ако марката ви има местно присъствие, добавете локализирани преживявания, за да изградите експертиза, ангажираност и трафик. За съдържание, базирано на дестинация, помислете за:


  • Публикации, свързани с мястото, местността;

  • Ревюта и оценяване;

  • Качествени изображения;

  • Видеоклипове;

  • Интересни истории.


Трябва да оптимизирате цялото пътуване на потребителя - от целевата ви страница до взаимодействието с аудиторията във всички канали.

7. Споменавания на марката и социални доказателства за статута ѝ


Намерете начини за получаване/придобиване на споменавания на вашата марка от уважавани източници и съответните влиятелни лица (в идеалния случай със значителни последователи в социалните мрежи).



6 преглеждания0 коментара

Comments


bottom of page